مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۳۰ واحد صنعتی شهرستان ری پایش زیست محیطی می‌شوند

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: ۳۰ واحد صنعتی بزرگ مقیاس شهرستان از جمله پالایشگاه شهید تندگویان، نفت بهران، کشتارگاه‌ها و برخی از واحدهای تولیدی بزرگ شهرک‌های صنعتی این شهرستان به مناسبت هفته محیط زیست پایش می‌شوند.

زهره عبادتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان آلایندگی خروجی دودکش ها، فاضلاب خروجی واحدهای صنعتی و نحوه مدیریت پسماند کارخانجات از جمله مواردی هستند که با دقت مورد پایش قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه خروجی دودکش های برخی از واحدهای صنعتی بزرگ شهرستان ری هم اکنون پایش لحظه ای می شوند، افزود: پایش خروجی دودکش های واحدهای صنعتی نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.

عبادتی خاطرنشان کرد: واحدهایی که الزامات زیست محیطی را رعایت نمی کنند در وهله اول اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده و در صورت عدم اقدام مثبت پلمپ شده یا تحت پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی قرار می گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرستان ری از لحاظ جغرافیایی در جنوب کلان شهر تهران قرار گرفته و تحت تاثیر بسیاری از عوامل آلاینده است،  اضافه کرد: متاسفانه این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در فاصله کمی از تهران محل استقرار بسیاری واحد های آلاینده غیرمجاز بوده که محیط زیست شهرستان را در بخش آب، خاک و هوا تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: هدایت روان آب های آلوده از طریق مسیل های فاضلاب بر و استفاده از این فاضلاب ها در آبیاری اراضی کشاورزی، انتقال پسماندهای شهر تهران و شهرستان های اطراف به آراد کوه، انتقال واحدها و مشاغل مزاحم شهری در قالب مجتمع های صنفی به شهرستان ری، تخلیه پسماند و نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده های این شهرستان و اقدام به آتش زدن این پسماندها معضلات جدی در بخش محیط زیست شهرستان ری ایجاد کرده است.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، خاوران، ۱۵ لکه صنعتی، کارخانه سیمان، پالایشگاه نفت تهران و کارگاه های تولیدی و خدماتی از جمله سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است که گاهی این واحد های صنعتی مشکلات زیست محیطی عدیده ای در حوزه های آلودگی هوا، آب و خاک برای مردم این شهرستان ایجاد می کنند.

شهرستان ری با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه