مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۵۰ درصد معلولان یک موسسه خیریه در کهریزک اتباع بیگانه هستند

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به اینکه ۸۰ معلول جسمی حرکتی در موسسه خیریه “پرتو محبت” بخش کهریزک نگهداری می شوند، گفت: ۵۰ درصد این معلولان از اتباع بیگانه (افغانستان) هستند.

علی نعمتی روز یکشنبه دربازدید از موسسه خیریه “پرتو محبت” بخش کهریزک، اظهار داشت: امکانات و تجهیزات مورد نیاز مددجویان در  موسسه های خیریه شهرستان ری به طور یکسان در میان افراد ایرانی و اتباع تقسیم شده است و همه معلولان به یک میزان از امکانات موسسات استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه طرح “توان بخشی مبتنی بر جامعه” در شهرستان ری اجرا می شود، افزود: در این این طرح هزینه های درمانی و ایجاد اشتغال مددجویان از طریق ایجاد صندوق خرد برطرف و همچنین آموزش های لازم برای ورود افراد معلول به فضای کسب و کار به آنان ارایه می شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی شهرستان ری از طرق کمک خیرین، بخشداری و دهیاری ها هم اکنون امکاناتی مانند وسایل کمک توان بخشی، بسته های معیشتی، سبد کالا و پلاک خودرو ویژه معلولان را در اختیار مددجویان تحت پوشش خود قرار می دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون اداره بهزیستی شهرستان ری در پنج بخش و ۳۵ روستا به مردم جنوب تهران خدمات رسانی می کند، اضافه کرد: این اداره همچنین با نظارت دقیق بر موسسات خیریه و تخصص اعتبار برای خدمات رسانی مطلوب به مددجویان در جهت بهتر شدن وضعیت معلولان گام برمی دارد.

۱۳ هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و ۲ هزار و ۵۰۰ سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.