مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مرکز دفن زباله آرادکوه یکی از دلایل تحمیل معضلات زیست محیطی تهران به ری

فرماندار ری گفت: شهرستان ری با مشکلات فراوان زیست محیطی مواجه است که مهمترین آن مرکز دفن زباله آرادکوه است که موجب تحمیل معضلات زیست محیطی تهران به ری از جمله پسماندسوزی در اطراف آرادکوه شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در نشست خبری پیرامون معضلات زیست محیطی شهرستان ری اظهار داشت: محیط زیست موضوعی است که ضرورت دارد در سطوح مختلف جامعه مورد توجه قرار گیرد و همگان برای بهبود کیفیت زندگی فرزندان و نسل آینده از تخریب محیط زیست خودداری کنند و این امر مهم بایستی فرهنگسازی عمومی شود.
معاون استاندار تهران افزود: در شهرستان ری عمده بارگذاری های صنعتی و تولیدی در گذشته  صورت گرفته است و تولیدات این صنایع برای استان تهران و بعضا کشور است اما معضلاتشان برای مردم منطقه است در حالیکه صنعت کشاورزی بعنوان بزرگترین ظرفیت ری در این میان مغفول مانده است.
فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: در حوزه مطالعه روان آب ها  شهرستان ری اقدامات خوبی صورت گرفته است اما با توجه به اینکه فاضلاب شهر تهران به مناطق جنوبی از جمله ری سرازیر میشود بایستی ساماندهی آب های جنوب تهران که از مطالبات بحق مردم ری و تهران  است در اولویت قرار گیرد.
توکلی کجانی بیان داشت: شهرستان ری با مشکلات  زیست محیطی مواجه است که مهمترین آن مرکز دفن زباله آرادکوه است که موجب تحمیل معضلات زیست محیطی تهران به ری از جمله ایجاد مراکز بازیافت غیر مجاز  در اطراف روستاها و شهرها و  پسماندسوزی در اطراف آرادکوه شده است.
وی افزود:برخورد با متخلفین زیست محیطی که سلامت عمومی را بخطر انداخته و موجب تخریب محیط زیست میشوند بایستی قاطع باشد زیرا در صورت عدم برخورد با اینگونه افراد که بدنبال سودجویی و فعالیت های آلاینده هستند استفاده همشهریان را از هوای پاک تحت الشعاع قرار می دهد.
معاون استاندار تهران گفت: حفاظت از محیط زیست وظیفه ای همگانی است و در این راستا تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان ری بایستی با اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان همکاری لازم را داشته باشند و اجرای مصوبات زیست محیطی شهرستان را در اولویت قرار دهند.
وی تصریح کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ری از مطالبات مدیریت شهرستان از شهرداری تهران است زیرا بدلیل فراوانی تجمع توقفگاه های  اتوبوس ها در ری، مشکلات آلایندگی هوا بوجود می آید.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.