مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نشست صمیمی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری باقرشهر با رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان ری

امیر محبی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری؛ مساجد بهترین مکان برای ارتقای سطح فرهنگ درجامعه هستند

امیر محبی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری باقرشهر در این زمینه افزود : این نشست صمیمی در ادامه جلسات تعاملات فرهنگی با ادارات و نهادهای موثرفرهنگی شهرستان به منظور توسعه جایگاه فرهنگ در جامعه شهری برنامه ریزی و برگزار شده ، که نتایج ثمربخشی نیز حاصل گردیده است .
امیر محبی در این نشست با اشاره به نگاه عمیق معمار کبیر انقلاب به مساجد به عنوان سنگرهای مستحکم دینی ، معنوی و اعتقادی ، براحیاء و ایجاد پایگاه های فرهنگی در مساجد تاکید داشت و آن را مرکز نشر فرهنگ غنی اسلام و سیره اهل بیت عصمت و طهارت دانست. وی در ادامه گفت : از دیدگاه حضرت امام (ره) ، مساجد سر منشاء تمام حرکتهای دینی ، سیاسی و اجتماعی معرفی شده است و ما نیز در صدد احیای این دیدگاه با کمک مجموعه مرکز رسیدگی به امور مساجد هستیم و تقویت مساجد را تقویت فرهنگ و معنویت می دانیم.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط شهرداری و شورای شهر به مساجد؛ افزود : شهرداری و شورای شهر در حد توان خود به مساجد توجه داشته و امیدوار است با تعامل و همکاری بیشتر ، در توسعه فرهنگ و ایجاد بسترهای رشد فرهنگی جامعه شهری اقدامات موثری را انجام دهد . بحث هایی مانند اشتغال زایی در مساجد ، بهداشت و آموزش های شهروندی با همکاری ائمه جماعات و متدینین در کنار مسئولین شهری قابل برنامه ریزی و اجرا می باشد .
در ادامه این نشست ، روح الله سلحشور رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان ری ، ضمن استقبال از این حرکت فرهنگی اجتماعی، گزارشی از وضعیت مساجد در دوران شیوع ویروس کرونا ارائه نمود و در ادامه اظهار داشت : پس از شیوع این ویروس خطرناک و تعطیلی نمازهای جماعت ، مساجد شهرستان با محوریت ائمه جماعات نسبت به تولید ماسک و توزیع بسته های بهداشتی توزیع شامل ماسک ژل ضدعفونی و دستکش است که توسط خیرین و امورمساجد تامین شده بود اقدام کردند.
وی با اشاره به عوارض بیماری کرونا که منجر به تعطیلی بسیاری از مشاغل و اقشار کم‌درآمد جامعه از جمله کارگران، دستفروشان و افراد روزمزد که دچار مشکل مالی شده بودند ، بر همین اساس نسبت به جمع آوری کمکهای مردمی و خیرخواهانه خیران در مساجد اقدام شد و این کمکهای مومنانه به ایشان تعلق گرفت.
در پایان این نشست صمیمی ، طرفین خواستار برگزاری نشست های فصلی با حضور ائمه جمعه و جماعات و مسئولین اجرایی باقرشهر به منظور بررسی راهکارهای اجرایی برای اجرای برنامه های فرهنگی برای شهروندان شدند ، همچنین ایشان بر حفظ و تقویت جایگاه مساجد در اثرگذاری بر رویدادهای فرهنگی و ایجاد شور و نشاط در مساجد و جامعه شهری تاکید نمودند. حضور پر رنگ تر شهروندان در برگزاری مراسمات و اعیاد و مناسبتهای مذهبی با استفاده از توانمندی مساجد و تعاملات با مدیریت شهری به منظور کمک به آراستگی شهری و حفظ زیر ساخت ها از دیگر توافقات این جلسه بود .

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه