مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شهردار باقرشهر ؛اولویت امروز شهرداری باقرشهر برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز است

سعید استادفرج شهردار باقرشهر اولویت امروز مجموعه مدیریت شهری باقرشهر را برخورد جدی با ساخت و ساز غیرمجاز دانست و گفت: مخرب ترین پدیده برای لطمه زدن به آینده هر شهر ساخت و ساز غیر مجاز است که عدم نظارت و جلوگیری از آن باعث پیش آمدن مشکلات جدی در سال های بعد خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر؛ پس از شروع روند مقابله جهادی با ساخت و سازهای غیرمجاز ، مهندس سعید استاد فرج شهردار از برخورد جدی شهرداری با شیوع قارچ گونه ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم این شهر خبر داد و افزود : مقابله با این ناهنجاری یکی از اصلی ترین برنامه های مدیریت شهری است .
مهندس سعید استاد فرج شهردار باقرشهر ضمن اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز چند سال اخیر در سطح منطقه اظهار داشت: تغییر کاربری خودسرانه واحدهای مسکونی و تجاری، تفکیک بدون مجوز زمین، دیوار کشی و تصرف اراضی عمومی و همچنین پیشروی و ساخت طبقات اضافه در ساخت و سازها، تخلف آشکار محسوب شده و با عاملان آن برابر قانون شدیدا برخورد خواهد شد.
وی تاکیر گرد : طی چندماه گذشته هم متاسفانه شاهد تخلفات گسترده ای در داخل و حریم شهر بوده ایم که زمینه شکایات شهروندان عزیز را فراهم آوره بود، در همین خصوص و با هماهنگی های صورت گرفته با بخشداری کهریزک، دادگاه عمومی کهریزک و اعضای محترم شورای تامین بخش کهریزک، کمیته ویژه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرداری باقرشهر تشکیل شده است.
وی ادامه داد: افزایش نظارت دقیق بر فعالیت ها در داخل و حریم شهر با افزایش گشت زنی ها، دقت و سرعت عمل در ارائه گزارش تخلفات، پیگیری و به نتیجه رساندن گزارش ها و مستند سازی فعالیت های صورت گرفته از جمله مهم ترین اقداماتی است که در کمیته ویژه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز اجرایی خواهد شد.
شهردار باقرشهر در ادامه افزود: هر گونه اقدام در ساخت و سازهای غیرمجاز به معنای نقض قوانین و ضوابط شهرسازی است و مبنا و مستند رسیدگی به تخلفات ساختمانی در محدوده شهری، ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها و تبصره های چند گانه آن است که شهرداری موظف است با هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز برخورد قانونی کند. از کلیه شهروندان و سازندگان تقاضا داریم از ساخت و ساز خارج از قوانین و عرف خود داری و در این زمینه با رعایت قانون به شهرداری کمک کنند. مردم عزیز باید بدانند که موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز لطمه های جبران ناپذیری به توسعه شهر و شهروندان وارد می کند و در همین راستا مدیران و عوامل کنترل و نظارت شهرداری به طور شبانه روزی در حال شناسایی این ساخت و سازها و برخوردهای قانونی با عاملان آنها هستند و با فعال تر نمودن گشت های ویژه و نظارت بر این تخلفات، از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر جلوگیری خواهیم کرد.
سعید استادفرج خاطرنشان کرد: عدم توجه متخلفان ساختمانی به مسائل ایمنی و جان و مال مردم در ساخت و سازهای غیر مجاز، یکی از مهمترین مشکلاتی است که این روزها مدیریت شهری به شدت با آن مقابله می کند. امیدواریم صاحبان املاک و سازندگان عزیز قبل از انجام هرگونه اقدام عمرانی و عملیات ساخت‌ و ساز از جمله تخریب، تعمیر، دیوار چینی و غیره به شهرداری مراجعه و مجوزهای لازم را اخذ کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه