مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آغاز سمپاشی 60 هکتار از مزارع گندم شهرستان ری با پهباد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری از مبارزه با آفت سن گندم در این شهرستان برای اولین بار توسط پهپاد سمپاش خبر داد و گفت: ۶۰هکتار از اراضی بخش فشافویه با این روش مکانیزه سمپاشی شد.

 محمد عباسی با اشاره به مبارزه با آفت‌های کشاورزی از جمله سن گندم، زنگ زرد و ملخ‌های بومی اظهار کرد: برای اولین بار در سطح شهرستان با استفاده از پهپاد سمپاش مبارزه با سن گندم را آغاز کردیم که باعث کاهش هزینه تولید و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی می‌شود.
وی افزود: سمپاشی توسط پهباد در 60 هکتار از مزارع گندم در روستای عبدل آباد بخش کهریزک شهرستان ری آغاز شد که این روش کار برای کشاورزان در استفاده صحیح از سم بسیار مقرون به صرفه است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری تصریح کرد: استفاده از پهپاد درسمپاشی را از امسال آغاز کرده‌ایم وسعی داریم روش‌های مکانیزاسیون را به منظور رونق و شکوفایی تولید محصولات زراعی توسعه دهیم.
عباسی در ادامه گفت: زنگ زرد یکی دیگر از آفت‌های کشاورزی است که با رطوبت هوا و بارش باران در مزارع  گندم ایجاد می‌شود.

عباسی با بیان اینکه این ملخ‌ها مهاجم نبوده و از نوع بومی هستند، عنوان کرد: مبارزه با ملخ‌ها را با جدیت ادامه خواهیم داد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه