مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برداشت جو از مزارع شهرستان ری آغاز شد

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: برداشت جو از هفت هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد.

محمد عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کشت جو در شهرستان ری به صورت آبی صورت می گیرد، اظهار داشت: با توجه به باران های خوب بهاری پیش بینی می شود میزان عملکرد کشاورزان با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصد همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید جو شهرستان ری سال گذشته در حدود ۳۵ هزار تن بود و هر هکتار به طور میانگین در حدود چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم میزان عملکرد داشته است.

عباسی با بیان اینکه بیشترین میزان کشت جو در بخش حسن آباد فشافویه انجام شده است، افزود: نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و ارائه مشاوره به کشاورزان، استفاده از نهاده های استاندارد در زمان کشت و بارندگی های مناسب بهاری از عواملی هستند که باعث افزایش تولید نسبت به سال گذشته می شود.

این مسئول قیمت تضمینی خرید هرکیلوگرم محصول جو در سال جاری را ۱۶ هزار و ۴۶ ریال اعلام کرد و گفت: قیمت محصول جو در بازار آزاد بالاتر از قیمت مصوب دولت است و کشاورزان به احتمال زیاد در بازار آزاد محصولاتشان را به فروش برسانند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.