مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

لزوم تشکیل اتاق فکر دوران پساکرونا و خدمات روان شناسی و مشاوره

نشست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری با روانشناسان فعال در حوزه شهری باقرشهر برگزار شد.

امیر محبی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری در این نشست با اشاره به موضوع کرونا گفت؛ سبک زندگی مردم به دنبال شیوع این ویروس و قرنطینه خانگی ۳ ماهه ، مشکلاتی را برای خانواده ها در ابعاد مختلف ایجاد کرده است.

وی افزود: ضرورت دارد برای ایام پسا کرونا برنامه های مدونی در راستای کاهش فشار بر مردم اتخاذ گردد و در حوزه شناسائی آسیب ها، کاهش استرس و اضطراب،  ارتقاء سلامت و روان خانواده، مهارت های ماندن درخانه ،تقویت رابطه زوجین ،سبک زندگی کرونایی و …  برنامه هایی داشته باشیم واین امر امکان پذیر نیست جز با بسیج وبهره مندی از تمامی ظرفیت های موجود در شهر،  منجمله جامعه روان شناسان و مشاوران و جلب همکاری داوطلبانه انها، بستر مناسبی را در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای بهره مندی شهروندان فراهم نمائیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری در ادامه با تاکید بر ضرورت قانونمند کردن فعالیت کارشناسان مشاوره و روان شناسی در سطح شهر گفت ، هرگونه فعالیت در حوزه روان شناسی و مشاوره مستلزم مجوز از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور است که میتواند پس از اخذ مجوز لازم ، با تشکیل یک تشکل غیر دولتی (NGO) و ثبت در فرمانداری شهرستان ری، زمینه استفاده از ظرفیت های این عزیزان فراهم گردد.

وی در پایان گفت بحران کرونا با مشکلات اقتصادی برای مجموعه شهرداری ، کسبه ، کارگران فصلی و روز مزد و اقشار کم درآمد جامعه در پی داشته و مشاورین میتوانند نقش حمایتی و کمک کننده برای مدیریت شهری داشته باشند .

لازم به ذکر است برابر نتایج  این نشست مقرر گردید با پیگیری حوزه آموزش شهروندی معاونت فرهنگی اجتماعی ، برگزاری همایش های رایگان در موضوعات مرتبط با کرونا تشکیل با بهره از ظرفیت روان شناسان و مشاوران در دستور کار قرارگیرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه