مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کشاورزان هشدارهای صیانت از اراضی کشاورزی دربرابر حریق را جدی بگیرند

وحید فروغی، معاون خدمات شهری شهرداری کهریزک به افزایش چشمگیر حریق در اراضی کشاورزی روستاها و زمین های حاشیه شهر کهریزک اشاره کرد و گفت:  باتوجه به گرم شدن ناگهانی هواو خشک بودن محصولات بسیاری از اراضی کشاورزی به طور عمد یا غیر عمد دچار حریق می شود که این موضوع در هفته اخیر به یکی از بحران های شهر تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری : وحید فروغی، معاون خدمات شهری شهرداری کهریزک به افزایش چشمگیر حریق در اراضی کشاورزی روستاها و زمین های حاشیه شهر کهریزک اشاره کرد و گفت:  باتوجه به گرم شدن ناگهانی هواو خشک بودن محصولات بسیاری از اراضی کشاورزی به طور عمد یا غیر عمد دچار حریق می شود که این موضوع در هفته اخیر به یکی از بحران های شهر تبدیل شده است.

وی افزود: خوشبختانه نیروهای آتش نشانی شهرداری کهریزک پس از مشاهده شعله های آتش یا اعلام حریق از سوی شهروندان در کوتاهترین زمان ممکن در محل حریق حضور یافته اند و خوشبختانه در حوادث اخیر با مشکل خاصی مواجه نبوده ایم اما این موضوع عوارض و حواشی متعددی را به همراه دارد که اولین عارضه آن سرایت شعله های آتش  با مناطق مسکونی، معابر جاده ای و ایجاد خطر برای افراد می باشد و از سوی دیگر  با افزایش اعلام حریق ها و اعزام نیروها و تجهیزات آتش نشانی به محل حوادث درصورت  وقوع حوادث دیگر در سطح شهر ممکن است با کمبود نیرو و امکانات روبرو شویم به همین منظور از کشاورزان تقاضا می شود با رعایت قانون و توجه بیشتر به صیانت از اراضی کشاورزی مانع وقوع حوادث و حریق در اراضی کشاورزی شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری کهریزک در ادامه به قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد و گفت:  براساس ماده ۶۸۸ قانون مجا‌زات اسلامی، آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب شده و با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد شد.

 وی در پایان اظهار داشت: از کشاورزان عزیز و زحمتکش شهر انتظار داریم با رعایت اصول ایمنی و استفاده از نظر کارشناسان جهادکشاورزی در خصوص جلوگیری از آتش زدن بقایای مزارع همکاری لازم را اعمال کنند.

از طريق روابط عمومی شهرداری کهریزک
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه