مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مبارزه با ملخ‌ها در۳۰۰هکتار از اراضی فشافویه/ شهرداری‌ها برای ملخ‌های داخل شهر اقدام کنند

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: مبارزه با ملخ‌ها در ۳۰۰هکتار از کانون‌های اراضی فشافویه انجام شده و از فردا در بخش کهریزک آغاز می‌شود و برای داخل شهرها باید شهرداری‌ها اقدام کنند.

محمد عباسی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار کرد: به منظور مبارزه با ملخ‌ها ۳هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان را پایش و دیده‌بانی کردیم و کانون‌های اصلی شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰هکتار در بخش فشافویه شهرستان ری مبارزه انجام شده است و از فردا مبارزه در اراضی کهریزک آغاز می‌شود که در این راستا حدود ۷۰۰هکتار از اراضی این بخش نیز سمپاشی خواهد شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری ابراز داشت: جهاد کشاورزی مبارزه با کانون‌ها را در اراضی انجام می‌دهد اما داخل شهر برعهده جهاد نیست و باید شهرداری‌ها ورود کنند.

عباسی ادامه داد: سمپاشی در محل سکونت مردم به دلیل ایجاد مسمومیت‌ها امکان پذیر نیست لذا شهرداری‌ها باید با استفاده از یک سری اقدامات بازدارنده با ملخ‌هایی که وارد شهر شده‌اند مبارزه کنند و می‌توانند در فضاهای باز که مردم تردد ندارند سمپاشی نیز انجام دهند.

وی با بیان اینکه ورود ملخ‌ها به داخل شهرهای کهریزک، باقرشهر و شهرک صنعتی شمس آباد گزارش شده است، خاطرنشان کرد: مبارزه در شهرک شمس آباد با همکاری بخشداری فشافویه انجام شده و برای داخل شهرها همکاری شهرداری‌ها لازم و ضروری است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری در پایان با اینکه این ملخ‌ها بومی بوده و خطری ندارند، یادآور شد: افزایش جمعیت ملخ‌ها برخاسته از بارش‌های مطلوب سال جاری بوده است و از آنجایی که حشرات جذب نور و روشنایی می‌شوند شهرداری‌ها می‌توانند با خاموش کردن چراغ‌های اضافی به خصوص نورافکن‌ها در حل این مشکل و جمع نشدن ملخ‌ها کمک و همراهی کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه