مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۷۵ پایگاه جمع‌آوری فطریه در شهرری برپا می‌شود

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ری گفت: ۷۵ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه داران این شهرستان در روز عید فطر برپا می‌شود.

ابراهیم ذوالفقاراظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع جمع آوری زکات فطره با هدف پوشش ۱۰۰ درصدی مردم، ستادی به عنوان “نظارت بر جمع آوری زکات فطریه” متشکل از فرمانداری، بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی ری تشکیل شد.
وی ادامه داد: با تشکیل این ستاد از سوء استفاده افراد یا خیریه‌های سودجو و غیرمعتمد جلوگیری می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: خیریه‌های معتمد و مورد تأیید فرمانداری و کمیته امداد نیز می‌توانند در محدوده فعالیت خیریه خود و تحت نظر ستاد اقدام به جمع آوری فطریه مردم کنند.

ذوالفقاریان تأکید کرد: مؤسسات خیریه باید لیست مراکز مورد نظر خود برای جمع آوری زکات فطریه را به کمیته امداد ارائه دهند و نسبت به اخذ مجوز جمع آوری اقدام کنند.

وی بیان کرد: خیریه‌هایی که نسبت به جمع آوری فطریه اقدام می‌کنند موظفند تا حداکثر سه روز بعد از جمع آوری زکات فطریه و توزیع آن، لیست و گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد تحویل دهند.

این مسئول یادآور شد: حداقل مبلغ فطریه برای هر نفر ۱۰۰ هزار ریال (بر اساس قوت غالب گندم) و مبالغ کفاره روزه خواری غیرعمد برای هر روز ۳۰ هزار ریال و کفاره روزه خواری عمدی برای هر روز یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال است.
بیش از ۶ هزارو ۵۰ نفر در قالب ۲۹ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد شهرستان ری هستند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیت درحدودیک میلیون نفر دارای پنج شهر شهرری، قیامدشت، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه