مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۴۰۰ معتاد متجاهر در شهرستان ری تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: ۴۰۰ معتاد متجاهر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از سطح معابر و بوستان‌های شهرستان ری جمع‌آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.

حسین توکلی کجانی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری اظهار داشت: تمامی دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد ری وظیفه دارند برای حفظ سلامت عمومی جامعه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا جمع آوری معتادان متجاهر را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری شهرستان ری وظیفه دارند نقاط تجمع و حضور معتادان متجاهر را شناسایی کنند، عنوان کرد: جمع آوری معتادان متجاهر برای حفظ سلامت ساکنان جنوب تهران از کرونا ویروس در دستور کار قرار گرفته است.

توکلی یادآور شد: حضور معتادان متجاهر و کارتن خواب ها در سطح معابر شهری و بوستان ها به دلیل سبک زندگی ناسالم و پر خطر این قشر آسیب پذیر سلامت کل جامعه را تهدید می کند که باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به جمع آوری ۴۰۰ معتاد متجاهر از نقاط مختلف شهرستان ری طی ایام شیوع ویروس کرونا، ابراز کرد: تمامی دستگاه و نهادهای شهرستان ری در این زمینه نقش دارند و باید به وظیفه خود در قبال سلامت جامعه جامعه عمل بپوشانند.

توکلی یادآور شد: تمامی دستگاه دخیل در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد باید برنامه های هدفمندی برای هفته مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

بر اساس تحقیقات علمی انجام گرفته، مشخص شده که ابتلا به بیماری کرونا می‌تواند در برخی جمعیت‌ها نظیر افرادی که موادمخدر مصرف می‌کنند با علائم و نشانه‌های شدیدتری همراه باشد و مردم جامعه باید نسبت به این موضوع هوشیار و آگاه باشند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان به دلیل استقرار بخش عمده ای از کمپ های ترک اعتیاد استان تهران  به یکی از مراکز تجمع معتادان متجاهر تبدیل شده است.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  تاکنون ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.