مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۰ میلیون مترمکعب از سیلاب سنگتراشان شهرری کنترل شد

رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرری گفت: با اجرای پروژه پخش سیلاب ۱۰ میلیون مترمکعب از سیلاب سنگتراشان شهرری کنترل شد.

ضیا نصرتی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای پروژه پخش سیلاب و آبخوان داری سنگتراشان شهرری توانسته در پی بارش‌های یکساله اخیر ،۱۰ میلیون متر مکعب سیلاب را کنترل و در آبخوان‌های منطقه نفوذ دهد.

نصرتی افزود: این پروژه با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و از محل صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های پخش سیلاب و ابخوان داری علاوه بر مهار سیلاب و کاهش خسارات آن، موجب بهره گیری مطلوب از ظرفیت بارش و سیلاب‌ها در جهت افزایش نفوذ باران در زمین و تقویت ذخیره آب در آبخوان‌ها می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ری به اهداف مورد نظر در اجرای این گونه پروژه‌ها اشاره کرد و عنوان داشت: حفظ آب و خاک، احیای پوشش گیاهی عرصه‌های پخش سیلاب، تقویت سفره‌های اب زیرزمینی باهدف تقویت آبدهی چاه‌ها، چشمه‌ها و قنوات و جلوگیری از نشست زمین از اهداف مهم اجرای پروژ ه های پخش سیلاب بر عرصه آبخوان‌ها می‌باشد.

نصرتی درباره حجم عملیات انجام شده در اجرای این پروژه خاطر نشان کرد: در این پروژه ۸۵ هزار مترمکعب عملیات خاکی و۶۷۰۰ مترمکعب عملیات سنگی-ملاتی شامل ایجاد بند انحرافی و سرریزهای ایجادشده بر روی دایک خاکی انجام شده است.

وی تاکید کرد: با اجرای این پروژه زمینه ایمن سازی مراکز سکونتی، دانشگاهی و صنعتی واقع در مناطق قیام دشت و جاده امام رضا (ع) در برابر خطرات سیلاب‌ها فراهم شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه