مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اهمال‌ مسؤولان در ساخت و سازهای غیرمجاز ری قابل قبول نیست

فرماندار ویژه شهرستان ری با تأکید بر حفظ زمین‌های کشاورزی و اراضی ملی گفت: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از اولویت‌های اصلی مدیریت شهرستان ری است و همه متولیان امر با جدیت پیگیر جلوگیری و برخورد با تغییر کاربری‌ها هستند.

 حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری صبح امروز در جلسه بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان اظهار کرد: پیشگیری از تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از اولویت های مهم در مدیریت جدید ری است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای جلوگیری از تخریب به ویژه در اراضی مستعد کشاورزی تلاش کنیم، افزود: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و جهاد کشاورزی متولیان اصلی این کار هستند و عوامل منابع طبیعی در حوزه اراضی ملی و دهیاران نیز در حوزه دهیاری‌ها با هماهنگی بخشداری نسبت به جلوگیری از تغییر کاربری باید ورود کنند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با تأکید بر اینکه هرگونه اهمال‌کاری در ساخت و سازهای غیرمجاز قابل قبول نیست، بیان کرد: در بحث ساخت و سازها مرحله اول پیشگیری است که همه متولیان امر در این رابطه باید اقدامات جدی داشته باشند چرا که اگر همه به وظابف خود عمل کنند ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری رخ نمی‌دهد.

توکلی با بیان اینکه دلایل ساخت وسازهای غیرمجاز باید به صورت ریشه‌ای بررسی و رفع شود، گفت: طرح درجه بندی اراضی شهرستان ری که از ۳ سال پیش در دستور کار قرار دارد باید توسط جهاد کشاورزی انجام شود تا برنامه‌ریزی برای انجام کارهای مختلف در این زمینه از جمله تولیدات گلخانه‌ای و ساخت و سازها به درستی انجام بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های شهرستان نسبت به سال ۹۷ کمتر شده است، تصریح کرد: برنامه جلوگیری از تغییر کاربری به طور جدی در دستور کار قرار دارد و با شهرداری‌هایی که نسبت به این امر کوتاهی کنند برخورد می‌شود.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه همه مدیران و متولیان باید پای کار بیایند، اظهار کرد: امروز در سطح شهرستان ری همه یک صدا مقابله با ساخت و سازها را به عنوان اولویت‌های اصلی می‌دانیم و ابتدا در مرحله جلوگیری و سپس در مرحله برخورد با جدیت امور را پیگیری می‌کنیم.

توکلی در ادامه با اشاره به کمبود نیروی حقوقی، عنوان کرد: اگر نیروی حقوقی متعهد، سالم، با اخلاق و دلسوز داشته باشیم هیچ ساخت و ساز غیرمجازی صورت نمی‌گیرد لذا باید جایگاه نیروهای حقوقی در بخشداری‌ها، جهاد کشاورزی و شهرداری تقویت شود.

وی در پایان با بیان اینکه ایجاد شعبات ویژه قضایی برای این موضوع می‌تواند در سهولت روند کار مؤثر باشد، خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک باید افزایش پیدا کند و در هر جلسه گزارشات مربوطه باید ارائه شود همچنین تخلفات نظام مهندسی نیز در جلسات گزارش شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه