مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

زمین‌های کشاورزی شهرستان ری باید به سرعت درجه بندی شود

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه همه زمین‌های کشاورزی شهرستان به دلیل کمبود منابع آب و تغییر اقلیم قابلیت کشت ندارند، تاکید کرد: طرح درجه بندی اراضی شهرستان ری باید به سرعت توسط اداره جهاد کشاورزی اجرا شود.

حسین توکلی کجانی روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت  و سازهای غیرمجاز شهرستان ری، اظهار داشت: جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باید زمینهایی را که جزو زمین های مرغوب کشاورزی محسوب نمی شوند را برای ساخت ویلا و باغچه تعیین کنند.

وی با اشاره به اینکه اراضی بسیاری از کشاورزان شهرستان در حال حاضر قابلیت کاشت محصول را ندارد، عنوان کرد: اجرای طرح درجه بندی اراضی می تواند گام موثری در حمایت از کشاورزانی باشد که دیگر نمی توانند در اراضی خود کشاروزی نمایند.

توکلی ادامه داد: درجه بندی اراضی کشاورزی و تعیین مکانی مشخصی برای ساخت ویلا و باغچه می تواند تا حد زیادی از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی مرغوب کشاورزی جلوگیر نماید و همچنین مانع بزرگی در مقابل افراد سود جو و منفعت طلب باشد.

وی در ادامه ضابطین اداره جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شهرداری‌ ها و دهیاری ها را اصلی ترین افرادی دانست که باید با ساخت و سازهای غیرمجاز مقابله کنند و افزود: مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز باید در ابتدای تغییر کاربری اراضی کشاورزی صورت گیرد.

توکلی یادآور شد: جلوگیر از ساخت و سازهای غیر مجاز یکی از اصلی ترین راهبردهای فرماندارری ویژه شهرستان ری است که باید تمامی دستگاه های متولی در این حوزه به بهترین وجه عمل نمایند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش حریم شهرهای با روستاها را یکی از اصلی ترین مکان ها برای سواستفاده افراد سودجو عنوان کرد و گفت: گاهی اوقات شهردارها به دلیل فشار برخی از اعضای شورای شهر مجوز ساخت و ساز در حریم شهرهای را صادر می کنند، فرمانداری از اگر با اینگونه موارد روبرو شود به شدت با شهردارها برخورد خواهد کرد.

فرمانداری ویژه شهرستان ری یادآور شد: ساخت و سازهای غیر مجاز طی سال های گذشته در شهرستان ری به شدت کاهش پیدا کرده است و مواردی که امروز با آن برخورد می کنیم میراث میراث گذشته است.

توکلی در پایان با اشاره به اینکه بر اساس قانون مرکز هر بخش باید به شهر تبدیل شود، افزود: مرکز بخش قلعه نو براساس قانون باید مانند مرکز شهر قیامدشت به شهر تبدیل شود.

جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان ری امروز شنبه با حضور حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان، غلامرضا نوفرستی دادستان شهرستان ری و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران شهرستان ری واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه