مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

انبارهای نگهداری کالا در شهرستان ری باید رسته بندی شوند

فرمانداری ویژه شهرستان ری با بیان اینکه هم اکنون انبارهای جنوب پایتخت به صورت عمومی مورد استفاده هر گونه کالای قرار می گیرد، تاکید کرد: انبارها باید بر اساس نگهداری انواع کالاها از جمله غذایی، بهداشتی، شیمیایی، فلزات و سایر موارد رسته بندی شود.

حسین توکلی کجانی روز دوشنبه در کمسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ری اظهار داشت: هم اکنون مواد غذایی و سلامت محور در کنار سایر اقلام صنعتی و خدماتی نگهداری می شوند که این امر به هیچ عنوان مناسب نیست و باید انبارها به تفکیک نگهداری نوع مواد تقسیم بندی و موارد بهداشتی نیز به صورت دقیق رعایت شود.

وی با بیان اینکه شهرستان ری به دلیل قرارگیری در مسیر استان های جنوبی(بنادر کشور) به کلان شهر تهران محل استقرار بیشترین میزان انبارهای کشور است، عنوان کرد: رسته بندی انبارهای جنوب تهران کار نظارت به نحوه نگهداری و جلوگیری از دپو کالاهای قاچاق را برای ناظران دستگاه های اجرایی راحت تر می کند.

توکلی اضافه کرد: نظارت بر انبارهای جنوب پایتخت در راستای حفظ موارد بهداشتی کالاهای سلامت محور و مبارزه با هرگونه کالای قاچاق انجام می شود که باید تسهیلات این نظارت از سوی تمامی دستگاه ها و بخش خصوصی فراهم شود.

فرماندارری با اشاره به اینکه هم اکنون در برخی انبارهای نگهداری کالا برخی افراد سودجو به صورت غیر قانونی در حال بسته بندی و برند زدن کالاهای سلامت محور هستند، افزود: این کار تخلف است و در صورت مشاهده با عوامل آن به شدت برخورد خواهد شد.

توکلی ابراز کرد: نظارت و پایش انبارهای شهرستان ری طی سال جهش تولید بیش از گذشته در دستور کار است و تمامی دستگاه ها باید با برنامه ریزی دقیق به این امر مهم بپردازند.

وی شهرستان ری را به دلیل استقرار بیشترین تعداد انبار دپو کالا یکی از مهمترین شهرستان ها در امر مبارزه با قاچاق کالا دانست و گفت: استقرار پلیس امنیت اقتصادی جنوب پایتخت، اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران، گمرگ فرودگاه امام(ره)، اداره کل اطلاعات باید راه را بر هرگونه سواستفاده اقتصادی در این سرزمین بگیرد.

توکلی تاکید کرد: مسئولان گمرک کشور باید اجازه دسترسی دادستانی شهرستان ری به سامانه گمرک را فراهم کنند و ایجاد گمرک مستقل شهرستان ری را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان اعتماد مردم به کیفیت کالای ایرانی را بهترین راه مبارزه با کالای قاچاق عنوان کرد و افزود: اعتماد مردم در برهه ای از زمان که واردات به کشور بیش از حد بود از بین رفته است و امیداواریم با اقدامات فرهنگی و همچنین افزایش کیفیت محصولات ایرانی این اعتماد بار دیگر در میان مردم ایجاد شود.

کمسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ری امروز دوشنبه با حضور حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری، غلامرضا نوفرستی دادستان شهرستان ری و جمعی از مسئولان این شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان به دلیل قرار گیری در مسیر استان های جنوبی و بنادر واردات کالا به تهران به بارانداز اصلی کشور تبدیل شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.