مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مبارزه با ملخ‌های مهاجم در مزارع شهرستان ری آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه جمعیت ملخ‌های مهاجم در بخش حسن آباد فشافویه بیش از حد نرمال است، گفت: مبارزه با ملخ‌های مهاجم در ۱۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد.

محمد عباسی  اظهار داشت: ملخ‌های مهاجم شهرستان ری از نوع بومی و مراکشی هستند که در اثر باران های بهاری و سبزی مراتع جمعیتشان افزایش یافته است و اگر به خوبی تعداد این حشرات کنترل نشود موجب ایجاد خسارت در اراضی کشاورزی به خصوص مزارع غلات (گندم و جو) می شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی هم اکنون در کانون های اصلی تجمع ملخ ها حضور دارند و تمهیدات در خصوص کنترل جمعیت این حشرات اندیشیده شده است، عنوان کرد: جهاد کشاورزی برای رفع نگرانی کشاورزان گندم و جوکار شهرستان ری سم برای مقابله با ملخ ها را در اختیارشان قرار می دهد.

عباسی اضافه کرد: کانون های اصلی ملخ در شهرستان ری عرصه های منابع طبیعی و زمین های بایر اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) است ولی هنوز گزارشی مبنی بر خسارت و آسیب به زمین های کشاورزی در شهرستان ری مخابره نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری ادامه داد: هیچگونه گزارشی در خصوص حضور ملخ ها در سایر بخش های از جمله کهریزک، قیامدشت، شهرری و خاوران دریافت نشده است.

شهرستان ری با دارا بودن ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.

حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران – قم قرار دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.