مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اولین گام در راستای اجرایی کردن پروژه ده هزار میلیاردی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

با همراهی سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران انجام می شود؛

نشست مشترک مدیران سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با شهردار و مدیران ارشد منطقه 20 پیرامون اجرایی کردن پروژه ده هزار میلیاردی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع)برگزار شد.

 فرهاد افشار شهردار منطقه 20 در نشست با مدیران سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: پروژه ده هزار میلیاردی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، به واسطه پتانسیلهای خوب آن محرک توسعه منطقه 20 است.

افشار با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت 26هزار مترمربع در مجاورت ضلع شرقی و غربی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و محله نفرآباد واقع است با هدف بازگشت سکونت به این محله و ساماندهی ساختار فضائی آن و ارائه خدمات به زائران طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این زمین در حال حاضر به عنوان پارکینگ عمومی مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: با توجه به اینکه طراحی و دستور نقشه این پروژه انجام شده در نظر است به منظور تسریع در اجرای آن در قالب مشارکت آن را اجرایی نماییم .

وی تاکید کرد: با توجه به برگزاری مراسم های مختلف در مناسبتهای خاص در اطراف این حرم شریف، با تامین پارکینگ های در نظر گرفته برای این پروژه بدون تحمیل بار ترافیکی، تردد شهروندان نیز تسهیل شود.

وی گفت: این پروژه با دسترسی به بزرگراه امام علی (ع) و کریدور دید حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با طراحی ایرانی اسلامی ساختمانهای سه طبقه و بازارچه سنتی طراحی شده و یکی از مزیت های آن مجاورت با پروژه مترو حرم حضرت عبدالعظیم(ع) است.

افشار در ادامه با اشاره به ضرورت احیای محله نفرآباد به عنوان یکی از قدیمی ترین محلات شهرری پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع)،اظهار داشت: با توجه به ساختار این محله، الگوی ساخت آن از سایر محلات این منطقه متفاوت است و طراحی ایجاد یک محله مسکونی با مولفه های ایرانی اسلامی با تمرکز بر زمین های تملک شده از سوی سازمان نوسازی شهر تهران انجام شده و اجرای آن نیز با مشارکت بخش خصوصی در دست بررسی است.

شهردار منطقه 20 اجرای این دو پروژه در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) را محرک توسعه منطقه 20 عنوان کرد و گفت: امید است با اجرای آن گام موثری در راستای احیای زمین های اطراف این آستان و رضایتمندی شهروندان برداشته شود.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.