مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شهردار منطقه ۲۰:مشارکت‌ و همدلی مردم عامل اصلی مدیریت و کنترل ویروس کرونا است

شهردار منطقه ۲۰ در جلسه شورای معاونین و مدیران این منطقه گفت: در مدیریت و کنترل ویروس کرونا مشارکت‌ و همدلی مردم، ما را از دیگر کشورها متمایز کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ فرهاد افشار با اشاره به اتفاقات اخیر کشور و شیوع ویروس کرونا گفت: در ابتدای شیوع این بیماری در بیمارستان‌ها و شهرها با برخی کمبودها از جمله تهیه ماسک و موادضدعفونی مواجه بودیم ولی با همه گیرشدن آن در کل دنیا شاهد اختلاف زیاد کشور ما با سایر کشورها آن‌هم به دلیل مشارکت و همدلی مردم بودیم.

افشار اظهار داشت: روحیه همدلی و انقلابی گری بین مردم و حرکت خودجوش در تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و سرمایه انسانی کشور موجب شد تا ما در این زمینه از دیگر کشورها پیشگام باشیم.

وی تصریح کرد: در سیل سال گذشته در غرب کشور نیز بسیج نیروهای مردمی و عطونت و کمک‌رسانی به مردم سیل زده را شاهد بودیم و امید است دولت و مسئولین کشوری و مجموعه شهرداری نیز توجه کافی برای استفاده شایسته از این ظرفیت مردمی را داشته باشند.

افشار با بیان اینکه در شهرداری تهران نیز برای مقابله با کنترل شیوع کرونا اقدامات خوبی انجام شد، افزود: مدیریت کرونا در شهر و در داخل سازمان شهرداری، ابلاغ دستورالعمل های اجرایی، غربالگری کارکنان، تجهیز سازمان، انجام دور کاری کارکنان موجب شد تا کمترین آسیب را در داخل مجموعه شهرداری شاهد باشیم.

شهردار منطقه 20 به اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از جمع آوری و تفکیک پسماند برای کنترل ویروس کرونا در منطقه ۲۰ اشاره کرد و گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان و رعایت مسائل بهداشتی و محیط زیستی، ممنوعیت تفکیک پسماندهای تر و خشک در منازل و مراکز تفکیک از مبدا اجرایی شد.

وی در ادامه به اقدامات سازمان بهشت زهرا در این ایام اشاره کرد و گفت: در سازمان بهشت زهرا نیز با مدیریت شایسته، همانند روال گذشته کلیه امور دفن اموات کرونایی بر اساس موازین شرعی و مذهبی و رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی انجام شد.

افشار با اشاره به گفتگو و تبادل نظر شهردار تهران با تعدادی از شهرداران کشورهای خارجی در خصوص چگونگی کنترل شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: گفتگوی شهردار تهران در قالب دیپلماسی شهری با شهرداران برخی شهرها از جمله لندن، عراق، آنکارا، گام مثبتی در تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات و تکنولوژی بود و امید است این روند دیپلماسی شهری در سایر موضوعات نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به جایگاه تاریخی ری گفت: در متون تاریخی، ری به عنوان مسیر اصلی جاده ابریشم مطرح بوده است و به واسطه پیشینه و هویت تاریخی این شهر، ری می تواند در مسیر دیپلماسی شهری از سایر مناطق شهر تهران پیشرو باشد.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به برنامه های نگهداشت شهر در ایام کرونا تاکید کرد: مسائل جاری شهر که عمده پیام های شهروندان در سامانه ۱۳۷ را تشکیل می دهد می بایست در اسرع وقت رسیدگی شود و انجام تدابیر لازم و داشتن برنامه اجرایی متناسب با فضای شهر از سوی شهرداران نواحی و مدیران اجرایی ضروریست.

وی با بیان اینکه آمارگیری از پیام های ثبت شده در سامانه ۱۳۷ و رسیدگی به آنها بر اساس تفکیک فراوانی و به حداقل رساندن زمان رسیدگی به پیام ها حائز اهمیت است، افزود: برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران سامانه ۱۳۷ نواحی و ارائه گزارشات به موقع به شهرداران نواحی برای رسیدگی به موقع به پیام ها و کسب رضایتمندی شهروندان ضروریست.

 افشار با اشاره به برنامه اجرایی این منطقه گفت: سند برنامه عملیاتی منطقه ۲۰ بر اساس نگاه سیستمی، تفکر کلان و اولویت های شهر و با توجه به هزینه کرد منطقی تنظیم شد و طبق این سند برنامه و مسیر کاری و پاسخگویی به مردم و مسئولین بالادستی شفاف تر می شود و می توانیم متفاوت از سایر مناطق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳ سند اجرایی در منطقه ۲۰ موجود است؛ سند نگهداشت شهر، فعالیت های شهرداری تهران که در قالب پروژه های خرد مقیاس متعهد شده است و برنامه اجرایی در قالب بودجه و پروژه های منطقه ای را از جمله این سند اجرایی برشمرد.

وی افزود: در خصوص برنامه های که مرکز متعهد شده، ضروریست مدیران اجرایی با ارائه برنامه از این ظرفیت بهره برداری نمایند، همچنین در خصوص پروژه های نگهداشت که در اولویت قرار دارد معاونین اجرایی به عنوان پشتیبان و شهرداران نواحی به عنوان متولیان اجرایی با رعایت آیین نامه معاملات و با توجه به ارتقاء سقف معاملات متوسط اقدام نمایند.

 شهردار منطقه ۲۰ در پایان تصریح کرد: با همدلی، تعامل و اقدام هدفمند مدیران اجرایی برای استفاده از پتانسیل های این منطقه می توانیم در این شرایط بحرانی در راستای ایجاد امید و آسایش شهروندان، موثر حرکت کنیم

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه