مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

٢٠ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در زمین‌های کشاروزی شهرستان ری تخریب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری از تخریب ٢٠ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ٧٦ هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی در بخش قلعه نو این شهرستان خبر داد.

محمد عباسی روز پنجشنبه در حاشیه تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی بخش قلعه نو به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ٢٠ فقره از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای حمید آباد بخش قلعه نو تخریب شد.

وی با بیان اینکه اداره جهاد کشاورز نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز را در سال جاری تشدید کرده است، افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز که برای افزایش ارزش افزوده اراضی کشاورزی انجام شده بود عمدتا به شکل ویلا و فنس کشی بود که با حضور عوامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، نمایندگان دادستانی و بخشداری تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با تاکید بر حفاظت از اراضی کشاورزی اظهار داشت: با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و دخل و تصرف در اراضی کشاورزی که مانع از تولید محصولات کشاورزی شود به شدت برخورد می شود.

این مسئول اداهه داد: تیم های گشتی جهاد کشاورزی ری به صورت شبانه روزی محدوده‌های این منطقه را رصد و با متخلفان در امر ساخت و ساز غیر مجاز برخورد می کنند.

عباسی از همه مالکان و کشاورزان خواست که قبل از هرگونه اقدامی در زمینه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی حتما با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مکاتبه کنند.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد، این بخش به دلیل قرار گیری در کنار رودخانه سرخه حصار و اراضی کشاورزی حاصل خیز قطب تولید گندم شهرستان ری محسوب می شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.