مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سواد رسانه ای و دانش مدیریت لازمه یک رسانه موفق و تاثیرگذاراست/ رعایت انصاف و اخلاق با انتشار بعضی اخبار ناصواب ، کم رنگ شده و غبار تیرگی بر حقایق می افکند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با تاکید بر نقش ارزنده خبرنگاران در تنویر افکار عمومی به ویژه در بحران کرونا، آنان را منادیان توسعه و آبادانی و پیشرفت دانست.

سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در گفتگو با خبرگزاری بسیج؛ اظهار داشت:  شهرستان ری به برکت وجود حضرت عبدالعظیم (ع)، قبله تهران نام گرفته و به لحاظ تاریخی، فرهنگی و مذهبی نیز در جایگاه ممتازی قرار دارد. از سوی دیگر، در ری نسبت به سایر شهرستان ها خبرنگاران بیشتری فعالیت دارند و شمار زیادی از رسانه های معتبر کشور در این شهرستان دارای نمایندگی و یا خبرنگاران خبره هستند.

وی با اشاره به گره گشایی فراوان برخی خبرنگاران دلسوز و پیگیر که منجر به اتفاقات خوبی در ری شده، اظهار داشت:  از سوی دیگر، بزرگ نمایی نابجای برخی معضلات و کوچک انگاشتن تلاش های مسئولان دلسوز، به سود شهرستان نیست و‌ مردم را نسبت به انقلاب دلسرد می‌کند.

وی اهمیت سواد رسانه ای و دانش مدیریت را لازمه یک رسانه موفق و تاثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد: رعایت خط انصاف و مرز اخلاق با انتشار بعضی اخبار ناصواب و عجولانه توسط خبرنگاران، کم رنگ شده و غبار تیرگی بر حقایق می افکند و مشکلات فراوانی برای خبرنگاران، رسانه و مردم ایجاد می کند.

رئیس اداره ارشاد شهرستان ری با اشاره به ورود رسانه های رسمی در فضای مجازی به منظور قابلیت های بالای این فضا یادآور شد: انتشار اخبار شهرستان در فضای مجازی  مورد رصد، پایش و تحلیل قرار می‌گیرد  و متاسفانه در برخی موارد شاهد حضور افرادی بی نام نشان تحت عنوان شریف خبرنگار و رسانه در این فضا هستیم که به جایگاه خبری شهرستان و اعتماد مردم و‌ مسئولان لطمه وارد می کند؛ از این رو خبرنگاران و دولتمردان باید ییش از گذشته دقت لازم را داشته باشند.

صفوی با بیان اینکه امروزه شبکه های مجازی با زندگی مردم درهم آمیخته است، خاطر نشان کرد: تمامی فعالان فضای مجازی در چارچوب قانون و اخلاق حرکت کنند و خبرنگاران باید پیشگامان حاکمیت قانون در جامعه باشند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه