مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فاضلاب و پسماندهای مراکز درمانی شهرستان ری پایش زیست محیطی شد

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ری گفت: فاضلاب و پسماندهای عفونی مراکز درمانی این شهرستان برای جلوگیری از هرگونه شیوع ویروس کرونا پایش زیست محیطی شد.

زهره عبادتی اظهار داشت: تصفیه غیر اصولی فاضلاب و عدم خنثی سازی پسماندهای عفونی می تواند در شیوع ویروس کرونا موثر باشد از همین جهت اداره محیط زیست شهرستان ری کار پایش خروجی های مراکز درمانی را در دستور کار خود قرار داده و این کار به صورت مستمر نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فاضلاب برخی از مراکز درمانی مانند بیمارستان فیروزآبادی و بیمارستان روانی رازی پس از تصفیه برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود، عنوان کرد: کارشناسان محیط زیست شهرستان ری آب تصفیه شده این مراکز را برای جلوگیری از شیوع کرونا به صورت ویژه و مستمر پایش می کنند.

این مسئول ادامه داد: فاضلاب بیمارستان های شهدای هفتم تیر و صدیقه الزهرا(س) به دلیل وصل بودن به فاضلاب شهری نیازی با پایش ندارد ولی دستگاه خنثی سازی پسماندهای عفونی این بیمارستان های به شکل مستمر پایش می شود.

عبادتی با بیان اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا پسماندهای بیمارستانی به ٢ دسته عادی و عفونی تقسیم می شد که مراکز درمانی موظف بودند پسماندهای عفونی را فقط بی خطرسازی کنند، عنوان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا تمامی پسماندهای مراکز درمانی جزو پسماندهای عفونی محسوب می شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام مراکز درمانی موظف هستند توسط دستگاه اتوکلاب پسماندهایشان را در مرحله اول بی خطرسازی و سپس به مراکز دفن ارسال کنند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.