مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندارری: محل مصرف زکات به مردم اعلام شود

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از پرداخت کنندگان زکات محل مصرف آن را نمی دانند، تاکید کرد: مسئولان باید محل مصرف زکات را به مردم اعلام کنند.

حسین توکلی کجانی روز سه شنبه در جلسه شورای زکات شهرستان ری اظهار داشت: خدماتی که از محل منابع زکات به مردم ارئه می شود باید به سمع و نظر آنان برسد تا همه افراد جامعه برای پرداخت زکات و انجام این فریضه الهی پیش قدم شوند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات از سوی مردم می تواند موجب کاهش فقر و ارائه خدمات مطلوب به آنان شود، ابراز کرد: متاسفانه طی دهه های گذشته آنگونه که باید مسئولان نتوانسته اند مردم را به پرداخت زکات ترغیب نمایند که باید دلایل آن به صورت عملی بررسی شود.

توکلی اضافه کرد: بخشداری‌ها، کمیته امداد، جهاد کشاورزی شهرستان ری باید از روش های نوین تبلیغ مانند فضای مجازی برای ترغیب مردم به انجام این فریضه الهی استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک مومنانه حرکت بسیار خوبی برای به میدان آمدن مردم برای کمک به افراد آسیب دیده بود، عنوان کرد: امام جمعه و امامان جماعت شهرستان ری باید از فرصت ماه مبارک رمضان در جهت ترغیب بیش از پیش مردم در پرداخت زکات و کمک به همنوعانشان استفاده نمایند.

فرماندارری تاکید کرد: تمامی بخشداری ها با همکاری کمیته امداد شهرستان باید برنامه تبلیغی ویژه ای برای ترویج فرهنگ زکات باشند، همچنین جهاد کشاورزی به دلیل همکاری نزدیک با کشاورزان باید برنامه ویژه ای برای تشویق کشاورزان به پرداخت زکات تدوین نماید.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.