مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

توزیع یک میلیون بسته غذایی میان آسیب دیدگان کرونا

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از آغاز توزیع یک میلیون بسته غذایی میان نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا در سراسر کشور خبر داد.

0 45

محمد مخبر در حاشیه مراسمی که به همین منظور با حضور آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، قهرمانان و نام آوران ورزشی و شماری از مسئولان در مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری برگزار شده بود، گفت: به دنبال دستور مقام معظم رهبری برای کمک مومنانه و جلسه‌ای که فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همین خصوص تشکیل داد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تهیه و توزیع یک میلیون بسته غذایی و یک میلیون بسته بهداشتی را در ۳۱ استان کشور تقبل کرد.
وی افزود: این کار با محوریت ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و توزیع بسته‌ها زیر نظر قرارگاهی متشکل از بسیج، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد است.
مخبر اظهارداشت: این نخستین مرحله رزمایش است و قرار است ظرف ۳تا۴ هفته آینده نیز ۵۰۰هزار بسته دیگر توزیع کنیم.
وی تصریح کرد: البته مردم هر مقدار کمک کنند ما نیز به همان میزان به این کمک‌ها اضافه خواهیم کرد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با بیان اینکه این ستاد از ابتدای شیوع ویروس کرونا در تامین و تولید دارو گام‌های موثر و بلندی برداشته است افزود: امروز می‌توانیم ادعا کنیم که بیش از میزان نیاز در کشور دارو تولید می‌کنیم.
مخبر اظهار داشت: کاروان‌های سلامت به صورت گسترده فعالیت می‌کنند به طوری که ۲هزار پزشک و پزشکیار در حال خدمت رسانی هستند.
وی تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) تاکنون هزار و ۵۰۰میلیارد تومان برای مقابله با آسیب‌های کرونا تخصیص داده است.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: همچنین ظرفیت تولید چهارمیلیون ماسک ایجاد و ماسک‌های تولید شده تحویل وزارت بهداشت و درمان شد.
مخبر افزود: ۱۰۰هزار دست لباس، کیف، کفش، پیراهن، شلوار و مانتو نیز از امروز توزیع می‌شود.
وی گفت: ایران امروز در زمینه تولید واکسن کرونا نسبت به دیگر کشور‌های جهان شانس بیشتری دارد.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) اظهارداشت: راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ در واقعه کرونا موجب کاهش ۸۰درصدی مراجعات به بیمارستان‌ها به گفته وزارت بهداشت و همچنین در ابتدای شیوع ویروس کرونا تماس روزانه ۷۵۰هزار تماس و در حال حاضر ۱۵۰تا۲۰۰ هزار تماس شده است.
مخبر افزود: ۶۰هزار طرح کوچک کاری زود بازده نیز با ۱۸۰هزار شغل برای آسیب دیدگان از کرونا در ۱۱۰هزار روستا و ۲۲۸شهرستان در کشور ساماندهی شده است.
وی گفت: ۲میلیون بسته غذایی و بهداشتی با اعتبار ۳۵۰میلیارد تومان در ۳۱ استان توزیع می‌شود.
مخبر افزود: ۶هزار و ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) سرمایه گذاری و اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: ۴۰هزار طرح از سال گذشته ایجاد شد که با شیوع ویروس کرونا ۲۰درصد این طرح‌ها آسیب دیدند که ۵۰۰میلیارد تومان برای بازسازی این طرح‌ها تخصیص یافت.
رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: همچنین ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار به شرکت‌های دانش بنیان وابسته به این ستاد برای بازسازی تخصیص یافت.
مخبر با بیان اینکه ۸هزار و ۵۰۰میلیارد تومان وام بلاعوض و سرمایه گذاری شده است گفت: در راستای بازسازی و رفع معضلات بنگاه‌هایی که در اثر شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند با دو بانک پارسیان و کارآفرین رایزنی شده است تا بانک پارسیان با تخصیص وام ۱۵هزار میلیارد تومان و بانک کارآفرین سه هزار میلیارد تومان با نرخ ۱۸درصدی و یکسال تنفس تخصیص دهند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه