مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندارری: ٢ شهرک تخصصی گلخانه در شهرستان ری احداث می‌شود

حسین توکلی کجانی روز شنبه در جلسه برنامه ریزی توسعه کشت های گلخانه ای شهرستان ری اظهار داشت: شهرک های گلخانه ای باید با مطالعات دقیق جانمایی شود تا شاهد تمرکز تمامی گلخانه های سطح شهرستان در ۲ محل اختصاصی باشیم.

حسین توکلی کجانی روز شنبه در جلسه برنامه ریزی توسعه کشت های گلخانه ای شهرستان ری اظهار داشت: شهرک های گلخانه ای باید با مطالعات دقیق جانمایی شود تا شاهد تمرکز تمامی گلخانه های سطح شهرستان در ۲ محل اختصاصی باشیم.

وی به مصرف پایین آب و بازدهی بالای کشت گلخانه ای اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی دقیق برای توسعه این نوع کشت می تواند طی سال جهش تولید موجب افزایش راندمان محصولات کشاورزی در جنوب تهران شود.

توکلی اضافه کرد: ایجاد شهرک های تخصصی گلخانه موجب جلوگیری از برخی ساخت و سازهای غیر مجاز به بهانه احداث گلخانه می شود و همین امر تاثیر زیادی در عدم انحراف طرح های گلخانه ای می شود.

این مسئول به ابلاغیه استانداری تهران به بخشداری ها و شهرداری ها در خصوص عدم دریافت عوارض برای احداث سازه های سبک گلخانه ای اشاره کرد و یادآور شد: امسال با همکاری جهاد کشاورزی تا حد امکان صدور مجوز گلخانه در شهرستان ری تسهیل شده است.

توکلی ادامه داد: تسهیل مجوز ایجاد گلخانه می تواند موجب ایجاد اشتغال، پویایی هر چه بیشتر بخش کشاورزی و بازدهی تولیدات سبزی و صیفی شهرستان ری شود.

فرماندارری در بخش دیگر سخنان خود کشاورزی و صنعت را ۲ رکن اصلی اقتصاد عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی دقیق و درست مسئولان شهرستان ری در این ۲ موضوع می تواند موجب جهش تولید و افزایش راندمان تولید در جنوب تهران شود.

وی تاکید کرد: کشاورزی شهرستان یکی پویاترین بخش های اقتصادی این شهرستان محسوب می شود که باید مسئولان با برنامه ریزی دقیق موجب بهتر شدن شرایط آن طی سال جاری شوند.

جلسه برنامه ریزی توسعه کشت های گلخانه ای شهرستان ری امروز شنبه با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان در فرمانداری برگزار شد.

شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند و این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم در تولید تخم مرغ استان تهران است.

لازم به ذکر است: یکهزار و ۲۰۰ تن انواع محصولات گلخانه طی سال زراعی ۹۸ در شهرستان ری تولید شده است.

این شهرستان (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش مرکزی، کهریزک، خاوران، قلعه نو و حسن آباد است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه