مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

معاون استاندار تهران: دخالت شهرداری تهران مانع از تعیین تکلیف حریم قیامدشت است

معاون استاندار تهران گفت: اقدامات غیراصولی و غیرکارشناسی شهرداری تهران در بخش خاوران چالش‌های بسیاری را در دسترسی ساکنان آن به حقوق شهروندی تحمیل کرده است.

جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش خاوران امروز با حضور حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران، بخشدار خاوران، شورای شهر قیامدشت و شهردار قیامدشت برگزار شد.

بخش خاوران با توجه به اینکه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است اما همواره با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که به واسطه فقدان ادارات خدمات‌رسان از جمله بهداشت و سلامت، آموزش و پرورش، تأمین اجتماعی، بنیاد شهید و غیره دسترسی ساکنان این بخش را به خدمات شهری و شهروندان با چالش‌های فراوانی روبه رو کرده است.

ضرورت ایجاد دولت الکترونیک در بخش خاوران

در ابتدای این جلسه حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران با اشاره به ظرفیت توسعه‌ای بخش خاوران اظهار داشت: در حال حاضر بخش خاوران به دلیل فاصله از مرکز شهرستان با مشکلاتی روبه رو بود اما با همدلی و دلسوزی مدیران و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز شهر قیامدشت شهری پویا و توسعه یافته است زیرا که مردم این شهر به دنبال استقلال شهر قیامدشت هستند و این مطالبه مهّم را از طریق نمایندگان خود در شورای شهر پیگیری می‌کنند.

معاون استاندار تهران همچنین با بیان اینکه ساماندهی مشکلات برعهده مدیریت بخش است تصریح کرد: در حال حال حاضر بسیاری از مشکلات موجود در نتیجه اقدامات غیراصولی و غیرکارشناسی شهرداری تهران در بخش خاوران است که دشواری‌هایی را به این بخش تحمیل کرده است.

توکلی افزود: در صورت ایجاد دولت الکترونیک و استقرار ادارات خدمات‌رسان در بخش خاوران، تردد ساکنان به مرکز شهرستان کاهش یافته و خدمات بهتری به مردم این بخش ارائه می‌شود، در بخش خاوران باید در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و غیره برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در بخش خاوران مشکلاتی همچون راه، آب، روشنایی محور امام رضا(ع) و استقرار ادارات خدمات‌رسان وجود دارد که با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه‌های مربوطه، پیگیری و رفع این مشکلات در دستور کار قرار می‌گیرد.

دوگانگی خدمات‌رسانی ادارات در بخش خاوران

جلسه اسماعیل شعبانزاده بخشدار خاوران با اشاره به ظرفیت بخش خاوران در توسعه و پیشرفت منطقه اظهار داشت: بخش خاوران دارای 113 کیلومتر وسعت و 51 هزار نفر جمعیت است که 12 هزار واحد صنفی در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: پس از تغییرات جغرافیایی و افزایش بارش‌ها یکی از مشکلات مهّم بخش خاوران پدید آمدن سیلاب پس از بارش فراوان باران است، سیلاب از بالادست شهر قیامدشت جاری و در محدوده محور ترانزیتی امام رضا (ع) سبب آبگرفتگی می‌شود.

بخشدار خاوران همچنین افزود: عدم وجود ادارات در این بخش از شهرستان ری سبب شده شاهد دوگانگی خدمات در این بخش باشیم، به گونه‌ای که مراجعان ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله راهور، راهداری، تأمین اجتماعی، بنیاد شهید و غیره در این محدوده توسط شهرستان پاکدشت یا شهرری خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

دخالت غیرقانونی شهرداری تهران در حریم شهر قیامدشت

در ادامه حسین ترکاشوند شهردار قیامدشت نیز با اشاره به نارضایتی مردم از دخالت شهرداری تهران بیان کرد: دخالت غیرقانونی شهرداری تهران در حریم شهر قیامدشت مشکلات فراوانی را به وجود آورده و نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

 وی در پایان ضمن تأکید بر اصلاح دوربرگردان ورودی قیامدشت خاطرنشان کرد: دوربرگردان ورودی شهر قیامدشت از محور امام رضا(ع) بدون رعایت اصول مهندسی تعبیه شده و در صورت افزایش بارش‌ها دچار آبگرفتگی و در ادامه مسدود می‌شود.

منبع خبرگزاری تسنیم
از طريق دفتر شهرری
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه