مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بیش از یکهزار نفر خدمات درمانی هلال احمر شهرری را دریافت کردند

در سال گذشته اتفاق افتاد

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری گفت: طی سال گذشته یکهزار و ۷۶۶ نفر از خدمات درمانی و امداد جاده ای این جمعیت بهره‌مند شدند.

احمد احمدی اظهار داشت: طی سال گذشته جمعیت هلال احمر شهرستان ری در قالب ۱۹۰ عملیات جاده ای در دوپایگاه حسن آباد و عوارضی تهران قم و با استفاده از ۲ دستگاه آمبولانس و هشت امدادگر به ۹۸۶ نفر از مصدومان جاده‌ای و مراجعین حضوری به پایگاه‌های امداد و نجات خدمات لازم ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان ری از ابتدای سال تاکنون در ۲۲ مراسم ملی مذهبی حضور فعال داشته‌اند، افزود: هلال احمر با بکارگیری ۲۴ تیم و ۲۵۰ امدادگر در مراسمات مختلف ملی و مذهبی به ۷۸۰ نفر خدمت رسانی کرده‌اند.
این مسئول ادامه داد: همچنین در سال گذشته با اجرای ۲۸ دوره آموزشی کمکهای اولیه و تخصصی امداد و نجات به ۵۵۰ نفر آموزش داده است
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری در ادامه با بیان اینکه این نهاد امدادی در مناطق محروم حضور فعالانه دارد، عنوان کرد: خدمات درمانی ارائه شده به افراد در مناطق محروم به صورت رایگان و در قالب کاروان‌های سلامت و طرح درمان مناطق محروم بوده است.
احمدی خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده شامل معاینه رایگان، توزیع دارو، غربالگری شنوایی، غربالگری بینایی، تست فشار خون و قند خون بوده است.
وی یادآور شد: هدف از اجرای طرح سلامت در مناطق روستایی محرومیت‌ زدایی، کمک به ارتقای سطح سلامت اقشار کم برخوردار و توانمندسازی و ارتقای مهارت مردم است.
این مسئول اضافه کرد: ویزیت رایگان، بینایی سنجی، مشاوره خانواده، آموزش کمکهای اولیه از دیگر اقدامات و فعالیت‌های کاروان سلامت در روستاها می باشد.
هلال احمر شهرستان ری در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۰ عضو در بخش جوانان دارد که دوره‌های مقدماتی و پیشرفته امداد و نجات را زیر نظر استادان برجسته کشور گذرانده اند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه