مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نوسازی۳۰۰ مسکن روستایی در شهرستان ری

رییس بنیاد مسکن شهرستان ری گفت: سال گذشته ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی فرسوده در این شهرستان شناسایی که از این تعداد ۳۰۰ واحد آن نوسازی شد.

بهروز مرادی راد اظهار داشت: مالکان واحدهای فرسوده روستایی با مراجعه به اداره بنیاد مسکن شهرستان ری از تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی مقاوم سازی با کارمزد چهاد درصد بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته نیز در مجموع ۳۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان ری با پرداخت ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات مقاوم‌سازی به شهرها و روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت شد.
وی با بیان اینکه اکثر ساکنان بافت فرسوده روستایی توان مالی نوسازی و احداث مسکن را ندارند، افزود: ارائه تسهیلات نوسازی به مالکان این واحدهای فرسوده می تواند تا حد بسیار زیادی در زمان بروز حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و سیل جلوی خسارت های مادی و معنوی را بگیرد.
مرادی راد تجمیع واحدهای مسکونی روستایی فرسوده را یکی از بهترین روش های نوسازی عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه بسیاری از مالکان این واحدها مخالف تجمیع هستند و همین امر کار بازسازی و نوسازی بافت فرسوده را سخت کرده است.
این مسئول ادامه داد: ارائه تسهیلات نوسازی از آنجایی که مورد استقبال ساکنان روستاهای شهرستان ری قرار گرفته است، راهکاری مناسب برای بهسازی بافت فرسوده روستایی محسوب می شود که هم اکنون در حال اجرا است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری با اشاره به اینکه یکی از عمده وظایف این بنیاد بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی است، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستایی از جنبه تقویت زیباشناسی سیمای روستاها است.
مرادی درپایان خاطرنشان کرد: طرح بهسازی مسکن روستایی، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقای سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی اجرا می‌شود
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه