مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تحریر مهر و مهربانی جهادگران زیر پوست شهر / جهادگران ‌ پای در رکاب مدافعان سلامت شدند

جهادگران قرارگاه «سردار حاج ابوالقاسمی» شهرری در جنوب پایتخت برای بیش از ۴۰ شب است که در جبهه حافظان سلامت هر شب یکی از مناطق شهرستان ری را ضدعفونی می‌کنند.

0 73

عرصه فعالیت جهادگران این روزها در پشت سنگر مدافعان سلامتی است که در وانفسای مهمانی ناخوانده زیر پوست شهر مهر و مهربانی را تحریر می‌کنند.

جهادگران گمنامی که حج‌شان در خدمت به مردم و بهشت‌شان زنده کردن امید در بین مردمانی از جنس محرومیت در حاشیه شهرهاست. افرادی که خودجوش رخت خدمت به تن کرده‌اند و بی منّت در خط مقدم مبارزه با ویروسی منحوس دست در دست یکدیگر نهاده‌اند تا در دل شب، آرامش روز را به ارمغان آورند. آری، این روزها هر چند جنگ تمام شده اما دفاع همچنان باقی است و مردان خدا پای در رکاب مدافعان سلامت برای رضای خداوند و آسایش بندگان خدا، به درستی مصداق آیه شریفه «تعاونوا علی‌البر والتقوی» شدند.

بی‌تردید «شوق خدمت» جوانان جهادگر امروز اَدای دِینی به «شوق شهادت» رزمندگان دیروز است که جان بر کف برای دفاع از خاک، از آلمال و آرزوهای خود گذشتند و چشم به مهر خداوند دوختند. واژگان قاصر از وصف شور و شعور این جوانان جهادگر است که بدون هیچ چشم‌داشتی شبانه‌روز در حال مجاهدت مجدانه برای مقابله با بیماری نوظهور کرونا هستند.

جهادگران قرارگاه سردار حاج ابوالقاسمی شهرری در جنوب پایتخت شاهکاری از رشادت جوانان آتش به اختیاری است که بدون اِغراق بسیاری از آن‌ها از دفاع مقدس چیزی جز نام آن نشنیده‌اند اما امروز تهی از هر آنچه که فانی است، با سربند یا صاحب‌الزمان(عج) نام‌آور عرصه جهادِ باقی شدند.

گروه‌های جهادی این قرارگاه متشکل از 300 جوان و نوجوان بسیجی است که از زمان شیوع ویروس کرونا پای کار آمده و شبانه در مناطق مختلف جنوب تهران از میدان شوش تا حسن‌آباد را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند.

حاج محمد حاج ابوالقاسمی مسئول قرارگاه جهادی و پدافند زیستی سردار حاج محمد حاج ابوالقاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بیش از 40 روز دوستان جهادی در این قرارگاه به گردهم جمع شده‌اند و با استقاده از امکانات محلی و ادوات دولتی و مشارکت دستگاه‌هایی همچون آبفا، فرمانداری، سپاه و بسیج شهرستان ری شب‌ها از ساعت 9 تا 5 بامداد عملیات گندزدایی را در مناطق مختلف شهرستان ری، حومه و بخش مرکزی ری انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: بچه‌های گروه جهادی قرارگاه سردار حاج ابوالقاسمی بدون تعطیلی و بدون توجه به شرایط جوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون پای کار بوده‌اند و قرار نیز بر این است تا نابودی کامل این ویروس منحوس پای کار باشند.

ذبیح‌الله حسینی‌نژاد مسئول بسیج جامعه پزشکی ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) نیز تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی شهرری وظیفه خود دانسته با تشکیل تیم‌های جهادی در خصوص مقابله با ویروس کرونا فعالیتی مضاعف پیدا کرده و وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: از اوایل اسفندماه گروه جهادی ما فعال شدند و اکنون بیش از 40 شب است که این تیم فعال بوده و هر شب بخشی از منطقه ری را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی که ویروس کرونا وجود داشته باشد تیم جهادی قرارگاه سردار حاج ابوالقاسمی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

سید امیر عبدالمالکی مسئول گروه جهادی الکفیل نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: طلاب جهادی در کنار کادر درمانی و مدافعان سلامت اعم از پزشکان، پرستاران و کادر آزمایشگاهی و مجموعه درمانی کمک می‌کنند که در کنار درمان دارویی، درمان روحی، روانی و معنوی را برای بیماران به ارمغان آورد.

منبع خبرگزاری تسنیم
از طريق صلاح اردلان
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه