مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برگزاری جشن نیمه شعبان در ۲۰ نقطه شهرستان ری

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: جشن نیمه شعبان با عنوان نسیم انتظار در ۲۰ نقطه شهرستان ری از غروب شب نیمه شعبان آغاز وتا غروب روز میلاد حضرت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضی صادقی اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مردم می توانند برنامه ها و جشن را با اجرای مراسم و بدون تشکیل اجتماعات خیابانی از بالکن و پنجره های خود مشاهده کنند.
وی افزود: جشن نیمه شعبان و برگزاری آن به عنوان نسیم انتظار در واقع یادآوری نام امام زمان (عج) و خواندن دعای فرج است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری خاطر نشان کرد: گروه سرود نورالحسین و مداحان اهل بیت علیهم السلام اجرای این برنامه را عهده دارند.
وی عنوان کرد: مردم برای مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از آن، جشن نیمه شعبان را در خانه هایشان همراه با خانواده برگزار کنند.
صادقی یادآور شد: مراسمات از شب نیمه شعبان ساعت ۱۸ از محل بقعه شیخ صدوق آغاز و تا غروب روز میلاد ادامه دارد.
وی اضافه کرد: از جمله محله های اجرای طرح خیابان ابن باویه و جوانمرد قصاب وشهرک الهیه و خیابان ۲۴ متری و خیابان استخر و خیابان پیلغوش و محله آباد و ۱۳ آبان است.

اداره اوقاف شهرستان ری ۴۸۵ موقوفه با ۱۰ هزار و ۳۴۸ رقبات (املاک و مستغلات موقوفه ها) دارد که درآمدهای حاصل از آنها براساس نیت‌های افراد وقف کننده صرف امور عام المنفعه می‌شود.

شهرری دارای ۳۱ بقعه متبرکه و امامزاده شامل امامزاده ابوالحسن (ع)، شیخ صدوق، امامزاده عبدالله (ع) در شهرری، امامزاده اسماعیل و ابراهیم و بی بی رقیه در کهریزک، امامزاده سید طاهر و بی بی هاجر در حسن آباد فشافویه و امامزاده شعیب در قلعه نو است.
شهرستان ری با جمعیت در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، فشافویه، قلعه نو، خاوران و کهریزک در جنوب استان تهران واقع شده است.
نیمه شعبان یا همان روز ۱۵ شعبان سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در غیبت از انظار مردم به سر می‌برند. در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شبها دانسته شده است و گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‎شوند و برخی از اهل سنت و طریقتهای تصوف نیز به فضیلت این شب معتقدند.
روز نیمه شعبان در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی است و روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نام گرفته است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه