مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نزدیک به 90 درصد از ری نشینان غربالگری شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیش از 83 درصد از جمعیت تحت پوشش ما در شهرستان ری در زمینه کرونا غربالگیری شده اند.

دکتر علیرضا دلاوری در حاشیه جلسه پشتیبانی از آسایشگاه سالمندان و معلولین کهریزک در فرمانداری شهرستان ری مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: امروز وضع شهرستان ری از نظر پیشگیری و کنترل کرونا مطلوب و ری یکی از شهرستان های پیشرو در زمینه غربالگری است.

وی با بیان اینکه همکاران من پیگیری بالایی در افرادی که دچار مشکل بوده اند انجام داده اند،گفت: ما در شهرستان ری به علت وسعت و مکان هایی که وجود دارد در زمینه بهداشت محیطی با نیروهای مسلح به ویژه سپاه و بسیج و همچنین فرمانداری و شهرداری ها، هماهنگی های بین بخشی بسیار خوبی انجام داده ایم و کار به خوبی پیش می رود.
دکتر دلاوری با اشاره به تشکیل جلسه ای در فرمانداری شهرستان ری ،اظهارداشت: خوشبختانه وضع آسایشگاه کهریزک تحت کنترل است و امروز در بازدیدی که از آنجا داشتیم وضع مطلوبی مشاهده کردیم و کمک های جمعی در شهرستان و استان برای تداوم این کنترل،ادامه دارد.
فرماندار ویژه شهرستان ری نیز با اشاره به اینکه جلسه امروز در راستای پیگیری مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان برگزار شد،گفت: از هفته های گذشته موضوع آسایشگاه خیریه کهریزک و مشکلاتی که مددجویان بستری در آنجا با آن روبرو بودند در دستور کار قرار گرفت و همه دستگاه ها و نهادها به ویژه حوزه بهداشت و درمان و در دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجموعه آسایشگاه خیریه کهریزک به خوبی مدیریت کردند تا در این مجموعه مشکلی به وجود نیاید.
حسین توکلی کِجانی افزود: در این راستا پروتکل هایی ابلاغ و در حوزه بهزیستی پیگیری هایی از جمله استقرار تیم پزشکی،نظافت و گندزدایی انجام شده بود تا در آسایشگاه کمترین آسیب را داشته باشیم.
وی ادامه داد: آن بخش هایی که مشکل داشتند جدا شدند و تیم های روانشناس نیز مشغول به فعالیت شدند و کارکنان آموزش دیده حتی در ایام تعطیلات نوروز شبانه روز به ارائه خدمات پرداختند.
فرماندار شهرستان ری اظهارداشت: همه دستگاه ها و نهادها بر اساس مصوبات ستاد استان به وظایف خودعمل کردند و اگر کمبودی بود در جلسه امروز مطرح شد تا پیگیری شود.
توکلی کجانی گفت: امروز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران قول هایی داد تا هم در حوزه درمان و هم در حوزه اقلام و تجهیزات پزشکی،کمک شود اگرچه قبلا نیز کمک های خوبی به آسایشگاه کهریزک شده بود تا آرامش لازم برای مددجویان فراهم شود.
مدیر آسایشگاه خیریه سالمندان و معلولین کهریزک نیز گفت: اکنون در قیاس با دیگر کشورهای دنیا مثل ایتالیا،اسپانیا و انگلیس که در آن در هر 24 ساعت 60 نفر بر اثر کرونا فوت کرده اند ما در آسایشگاه خیریه کهریزک وضع بسیار خوبی داریم به طوری که با توجه به وجود 1750 مددجوی آسیب پذیر در آسایشگاه، در طول 40 روز تنها 8 نفر جان خود را از دست داده اند.
محمدرضا صوفی نژاد افزود: در آسایشگاه 900 کارمند به همراه 1500 نیکوکار به ارائه خدمت به مددجویان می پردازند اما در این مدت برای کنترل شیوع ویروس کرونا،تنها از کمک کارمندان خود بهره گرفته ایم که در نهایت صمیمیت،همدلی و رفاقت فعالیت می کنند.
وی اظهارداشت: بنابراین نیاز امروز ما مضاعف شده است و به کمک های پزشکی،ماسک، گان، مواد ضدعفونی و کمک های مالی نیاز ویژه ای وجود دارد.
صوفی نژاد گفت: گرچه نمی توان به طور مطلق درباره کرونا اظهار نظر کرد اما در 40 روز گذشته روند بیماری در آسایشگاه نزولی بوده است و آینده روشن دیده می شود.

منبع خبرگزاری صدا و سیما
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه