مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تجهیز ۱۶۰ تخت بیمارستان فیروزآبادی/۵۵ تخت فعال شده است

رییس بیمارستان فیروزآبادی شهرری از تجهیز ۱۶۰ تخت بیمارستان فیروزآبادی خبر داد و گفت: با توجه به تعداد نیرو ۵۵ تخت فعال شده است.

مجید رضایی طاویرانی در حاشیه مراسم افتتاح نقاهتگاه بیمارستان فیروزآبادی ری اظهار داشت: درگیری ما با بیماری کرونا قبل از شیوع آن در ایران و اعلام وضعیت اضطراری بودن آن آغاز شد.

وی افزود: موقعی که بحث کرونا در خارج از مرزها بود، ما کمیته بحران را فعال کردیم و پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادیم و امکاناتی را جهت مقابله با بحران که ممکن است در مراحل اولیه لازم باشد تهیه و فضایی را که باید به صورت احتمالی در نظر می‌گرفتیم به این عزیزان اختصاص دادیم و تقویت آمادگی ذهنی در مجموعه ایجاد کردیم، تا اینکه دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در خصوص وضعیت خاص ابلاغ شد که باید در رأس آنها نسبت به پذیرش بیماران کرونایی آمادگی داشته باشیم و مصوبات را عملی کنیم.

رضایی گفت: در رأس اقدامات، اختصاص بخش‌هایی به بیماران تنفسی بود و پس از آن ۴۳ تخت مجموعاً به این بیماران اختصاص پیدا کرد و بیماران قلبی در بخش‌های دیگر تحت مراقبت قرار گرفتند.

رئیس بیمارستان فیروزآبادی شهرری بیان داشت: ویژگی خاصی که این بیمارستان دارد این است که در شهرری بیمارستان مرجع است و بیمارستان دیگری نداشتیم که فعالیت‌های روزمره آن را متوقف کنیم و همه فضا را به بیماران تنفسی اختصاص دهیم.

وی گفت: همراهی خیلی خوبی از جانب کادر درمان و نیروهای درمانی، پرستاران و پزشکان در این مدت شکل گرفت که به صورت برنامه‌ریزی مدون و شیفت بندی‌های مشخص و بیشتر از معمول با بیمارستان همراه شدند و پوشش بسیار خوبی را ایجاد کردند.

رضایی عنوان داشت: با توجه به اینکه پیک بیماری مشخص نبود و نمی‌خواستیم مردم شهر ری راجع به تعداد تخت‌های بستری دغدغه‌ای داشته باشند و کمبود خدمتی اتفاق بیافتد، مقرر شد که بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی که حدود ۱۶ سال است تحت برنامه عملیاتی قرار داشته و به بهره برداری نرسیده بود و این اواخر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، خوشبختانه در این ایام تمام مراجع ذیربط وزارتخانه، دانشگاه و فرمانداری شهرری پیگیری کردند جابه‌جایی منابع انجام شد و بیشتر زیرساخت‌های بیمارستان از فاضلاب گرفته تا اکسیژن ساز و برق و هر آنچه که برای ارائه خدمت درمانی لازم است علیرغم اینکه تحریم بودیم تأمین شد.

وی افزود: در نهایت امروز ما شاهد این بودیم که ۱۶۰ تخت بیمارستان فیروزآبادی به تجهیزات کامل مجهز شده است و با توجه به تعداد نیرویی که داشتیم توانستیم ۵۵ تخت را فعال کنیم و بیمار در بخش حضور داشت و کادر درمانی مشغول به ارائه خدمت بودند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه