مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار ری: آسایشگاه سالمندان کهریزک تحت کنترل است

فرماندار ری گفت :شیوع ویروس کرونا در این آسایشگاه از روز اول توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری بصورت شبانه روزی تحت رصد و کنترل بوده است و اقدامات بهداشتی و درمانی مناسبی به بیماران ارائه گردید.

حسین توکلی کجانی با اشاره به اینکه استاندار تهران تاکید زیادی به رسیدگی وضعیت آسایشگاه کهریزک دارد، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در این آسایشگاه از روز اول توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری بصورت شبانه روزی تحت رصد و کنترل بوده است و اقدامات بهداشتی و درمانی مناسبی به بیماران ارائه گردید.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات استاندار تهران در پیگیری موضوعات این مرکز ، جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در روز پنجشنبه با حضور دکتر زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران، فرماندار ری، معاونین دانشگاه علوم پزشکی، سازمان مرکزی بهزیستی، نمایندگان وزارت بهداشت و هلال احمر برگزار شد که ضمن بررسی و تحلیل آخرین وضیعت مددجویان و کادر درمانی، شرح وظایف برای دستگاه های اجرایی  مشخص گردید و مقرر شد ضمن اقدامات تخصصی و علمی و پیشگیرانه، سنجش سلامت تمامی مددجویان بطور مستمر صورت گیرد.

توکلی با بیان اینکه آسایشگاه خیریه کهریزک بزرگترین مرکز توانبخشی خیریه کشور است که یکهزار و ۷۵۰  سالمند، معلول جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی را تحت پوشش قرار داده است، افزود: افرادی که در این مرکز نگهداری می شوند به  دلیل آسیب پذیر بودن در مقابل ویروس منحوس کرونا باید بیش از دیگران مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی در  آسایشگاه خیریه کهریزک انجام شده است به طوری که هم اکنون بیماران در سه بخش ویژه مبتلایان، نقاهتگاه و عادی نگهداری می شوند.

آسایشگاه خیریه کهریزک بنیادی غیردولتی، غیرانتفاعی و مردمی است که از ۴۵ سال پیش فعالیت خود را در خدمت رسانی به همنوعان نیازمند آغاز کرده است.

این آسایشگاه به همت شادروان دکتر حکیم زاده از سال ۱۳۵۱ با مختصر امکانات ابتدایی و همراهی یاران وی و اسکان انگشت شمار سالمندان نیازمند و بی‌سرپرست، فعالیت خود را آغاز کرد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روزگذشته (جمعه) اعلام کرد: تاکنون ۵۳ هزار و۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و سه هزار و ۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه