مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مسئول مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهر ری :توسل به اهل بیت(ع)، دعا و توکل بر خدا راه کاهش استرس ناشی از کرونا است

مسئول مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهر ری با بیان اینکه انسان در همه احوالات اعم از شادی و غم باید به خداوند توکل کند، اظهار کرد: قرآن در موارد متعددی، توکل بر خدا را از ویژگی های مومنان دانسته است از جمله در سوره مائده، آیه ۲۳؛ سوره توبه، آیه ۵۱؛ آل عمران، ۱۲۲؛ سوره انفال، آیه ۲.

آیت الله “سید رضا حسینی مازندرانی” مسئول مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهر ری افزود: حضرت علی (ع) فرمودند: “هرکس به خدا توکل کند سختی ها براس او نرم و آسان و اسباب و وسیله ها برایش فراهم شود و در راحت و وسعت و کرامت جای گیرد” (فهرست غرر، ص ۴۱۸، شماره ۸۹۸۵).
این‌ مجتهد عظیم الشان اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) درباره توکل فرمودند: “کسی که دوست دارد قوی ترین مردم باشد باید بر خدا توکل کند.”
آیت الله حسینی مازندرانی در ادامه درباره آثار دعا در کسب آرامش روحی، گفت: امیرالمومنین (ع) باور دارند که دعا مهم ترین و در بسیاری از موارد تنها سلاح بندگان خداوند است: “سلاحه البکا.”
امام‌ جماعت مسجد امام حسین (ع) ادامه داد: یکی از مواردی که موجب می شود انسان به آرامش برسد دعا برای دیگران است. همانطور که حضرت فاطمه (س) آنچنان که از امام حسن مجتیی (ع) نقل شده است در نیمه شب ها و سحرها مدام برای دیگران دعا می کرد.
این استاد اخلاق در ادامه درباره اثر یاد خدا در آرامش قلب و کاهش استرس، یادآور شد: امام علی (ع) فرمودند: “ذکر خدا داروی بیماری دها و آرامش بخش است” (فهرست غرر، ص ۱۲۴، شماره ۵۱۶۹).
مسئول مدرسه علمیه امام حسین (ع) ادامه داد: کسی که به دردی و بلایی مبتلا می شود با توکل بر خدا، ذکر خدا، دعا، توسل به اهل بیت (ع) و دوری از شرک و ریا به آرامش باطن می رسد: “الا بذکرالله تطمئن القلوب ”
آیت الله حسینی مازندرانی در ادامه با بیان اینکه با این کارها می توان در خانه ماند، به مسافرت و دید و بازدید نرفت و بر وبروس کرونا غلبه کرد، گفت: البته با تمام این کارها باید نکات بهداشتی را نیز رعایت کرد که عمل به توصیه های مسئولان لازمه این کار است.
این کارشناس در حوزه دین در ادامه به پیام مقام معظم رهبری درباره ضرورت عمل به دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و یادآور شد: خداوند هیج گاه نگفته است که مدیریت امور بدون وجود اسباب و لوازم است بلکه همیشه به وجود عوامل در زندگی انسان ها اشاره کرده است بنابراین همه باید ضمن داشتن توکل و توسل، بهداشت فزدی، محیط و عمومی را رعایت کنند.
استاد اخلاق حوزه های علمیه تعطیل شدن موقت مجالس مذهبی و اماکن دینی را لازمه مقابله با ویروس کرونا دانست و اظهار کرد: انشالله مردم با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و به تبع آن، عمل به نکات بهداشتی، زمینه شکست هرچه زودتر این بلا را فراهم کنند.
این استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: خداوند متعال فرموده است: “اگر بنده خود را دوستدار اخلاص و خداجو بیابم، اداره امور او را شخصا برعهده می گیرم” (بحارالانوار، ج ۸۲). بنابرین افراد با خالص کردن کارهایشان خیلی سریع، راه سعادت را می یابند و طی می کنند همچنان که امیرالمومنین (ع) فرمودند: “اعمال خود را خالص کنید تا سعادتمند شوید” (فهرست موضوعی غرر، ص ۳۹).

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه