مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کمیته تله مدیسین در واحد یادگار امام خمینی (ره) راه‌اندازی شد

تشکیل پرونده الکترونیکی پزشکی برای افراد مشکوک به کرونا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: کمیته تله مدیسین در مجتمع صفائیه ابوالفتوح رازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری برای درمان بیماران کرونایی راه اندازی شد.

سید محمود رضا آقامیری درباره فعالیت‌های ستاد مرکزی مقابله با کرونای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به توانمندی‌های دانشگاه، عزم مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه حل مسئله به حل مسائل فعلی جامعه با موضوع کرونا معطوف شد.

در این راستا، دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تشکیل ستاد مرکزی مقابله با کرونا برنامه هایی را در کمک به حل مسئله کرونا در کشور تدوین کرد. خدمات رسانی مستقیم در پذیرش بیماران در بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی همچون فرهیختگان، بوعلی و امیرالمومنین، راه اندازی آزمایشگاه مجهز برای بررسی و شناسایی مولکولی ویروس کرونا، راه اندازی مرکز مستقل مشاوره روانشناختی تلفنی به هموطنان، آماده سازی فضای مناسب برای قرنطینه در برخی از واحد ها با هماهنگی ستاد مرکزی کرونای استان تهران، ارائه خدمات پزشکی از راه دور به جامعه، از جمله برنامه ها و فعالیتهای این ستاد است.
رئیس ستاد مرکزی مقابله با کرونای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در ادامه تصریح کرد: در مرکز مستقل مشاوره روانشناختی ستاد مرکزی استان تهران ۳۰ متخصص روانشناس حضور دارند. بیماری کرونا متاسفانه برای برخی از خانواده ها پیامد های روانی را به دنبال دارد و متخصصان ما در این مرکز آماده پاسخگویی به خانواده های عزیز در این زمینه هستند . بسیاری از سوالات مردم توسط متخصصان این مجموعه قابل پاسخگویی است و مقداری از التهاب جامعه به این وسیله کاسته می‌شود.

آقامیری در ادامه گفت: از دیگر فعالیت‌های مجموعه ستاد مرکزی مقابله با کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که وظیفه خدمت رسانی به عنوان مشاوره پزشکی از راه دور را دارد، کمیته تله‌مدیسین در مجتمع صفائیه ابوالفتوح رازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری است ، در آنجا اتاقی برای این طرح اختصاص داده شد و پزشک متخصص به همراه دستیار مجرب در آنجا مستقر است.

وی با بیان این که افراد بومی و محلی می‌توانند به این مجموعه مراجعه کرده و معاینه شوند، اضافه کرد: افراد پس از مراجعه و دریافت توصیه‌های پزشکی، در این مرکز با هدف آگاهی بخشی درباره کرونا راهنمایی شده و به سوالات آن‌ها پاسخ داده می‌شود. در صورتی که احتمال داده شود فرد مراجعه کننده به بیماری کرونا مبتلا است، در مرکز تله مدیسین، فرد مشکوک به کرونا، توسط یک کامپیوتر و دوربین، به پزشک متخصصی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران مشخص شده است، مرتبط می‌شود.
آقامیری ادامه داد: به عبارتی فرد بیمار با پزشک متخصص بصورت تصویری ارتباط برقرار می‌کند و پزشک متخصص پس از پرسیدن سوالاتی که از بیمار مطرح می‌کند، برای بیمار پرونده الکترونیکی پزشکی تشکیل داده و موارد را ثبت می‌کند. در ادامه برای شخص نسخه‌ای تجویز شده و پزشک متخصص نقطه‌ نظرات خود را به فرد مشکوک به بیماری کرونا اعلام می‌کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه این طرح چند مزیت دارد، اظهار کرد: در این طرح از مراجعه مردم به بیمارستان‌ها جلوگیری می‌شود؛ چرا که حضور مردم در مراکز درمانی باعث شیوع آلودگی خواهد شد و دومین مزیت، جلوگیری از حرکت‌ها و رفت‌ و‌ آمدهای غیر‌ضروری در سطح شهر است. راه‌اندازی این مجموعه عزمی عمومی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را نشان می‌دهد.
آقامیری با تاکید بر این که راه اندازی این مجموعه حرکتی جهادی است، گفت: افراد متوجه می‌شوند در موقعیت‌های بحرانی می‌توانند در حد توان خود ایثار کنند و این مدلی مناسب در راستای توسعه همکاری‌های بیشتر با ایثار، جهاد، فرهنگ گذشت و جوانمردی خواهد بود.

منبع ایسکانیوز
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.