مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان ری به صورت مجازی برگزار می‌شود

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری گفت: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در فضای مجازی در این ضیافت کتابخوانی شرکت کنند.

علی اکبرقربانی  با بیان اینکه برای دهمین دوره این جشنواره ملی، ۱۲ عنوان کتاب معرفی شده است، افزود: طبق روال دوره‌های گذشته، منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین (ع) به کتاب‌های هر دوره این جشنواره اضافه شده است.

این مسئول اضافه کرد: بر این اساس منابع مرتبط با حضرت معصومه (س) در هفتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در هشتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت امام جواد (ع) در نهمین دوره و کتاب‌هایی با موضوع حضرت امام هادی (ع) به عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده است.
وی با اعلام اینکه این جشنواره در سه بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی»  برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این جشنواره، بخش کودک در سه قالب مسابقه نقاشی، فعالیت گروهی، پویش کتابخوان؛ بخش نوجوان به چهار شیوه «ترسیم نقاشی»، «مسابقه چهار گزینه‌ای»، «فعالیت‌های گروهی» و «پویش کتابخوان» و در رده سنی بزرگسالان نیز مشارکت به شیوه‌های «مسابقه چهار گزینه‌ای»، «پویش کتابخوان» و «داستانک نویسی» امکان پذیر است.
قربانی با بیان اینکه مهلت شرکت در این جشنواره تا ۹ خرداد سال ۹۹ است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه فایل الکترونیک کتاب‌های جشنواره در دسترس است، گفت: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به پرتال اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران  یا آدرس سامانه‌های جشنواره برای دریافت فایل کتاب‌ها اقدام کنند.
شهرستان ری در جنوب تهران دارای ۲۷ باب کتابخانه است که از این تعداد، ۱۳ کتابخانه شهری، ۶ واحد روستایی و هشت کتابخانه مشارکتی است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه