مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مسجدی ها با راه اندازی کارگاه تولید ماسک، بسیج مردمی در زمان جنگ را احیا کردند

«امام خمینی» :مساجد سنگرند؛ سنگرها را حفظ کنیدمساجد سنگر مبارزه با جنگ بیولوژیک کرونا نماز جماعت را تعطیل کرد؛ اما، عبادت با خدمت به مردم معنای بیشتری پیدا کرد

شورای فرهنگی، کانون فرهنگی هنری و واحد بهداشت مسجد جامع امام رضا (ع) به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا و تامین سلامت شهروندان تهرانی، با همکاری جمعی از مسجدی ها و بسیجیان منطقه ۱۵ شهر تهران و مساعدت دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران، اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک کرده است.

“شهرام شاکری” عضو هیات امنای مسجد جامع امام رضا (ع) در این ارتباط گفت: ما چند هدف را از راه اندازی این کارگاه تولیدی دنبال می کنیم، اول اینکه به مسئولان کشورمان در اجرای کامل طرح ملی مقابله با کرونا کمک کنیم.
هدف دوم ما، تامین سلامت شهروندان تهرانی است زیرا متاسفانه در پی احتکار ماسک و برخی از مواد و وسایل بهداشتی و نظافتی، سلامت گروه هایی از مردم، به خطر افتاده است.
“مهران احمدپور” نیز در همین ارتباط گفت: یکی از مهم ترین اهداف ما در راه اندازی کارگاه تولید ماسک، کارآفرینی برای جمعی از بانوان نیازمند و سرپرست خانوار است.
مسئول موسسه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی رضوان افزود: یکی از مهم ترین اهداف ما در تاسیس این موسسه مسجدی و مردمی که اعضای موسس و مدیریتی آن را جمعی از بسیجیان دوره دفاع مقدس و فعلی کشور تشکیل می دهند ایجاد کار برای خانواده های نیازمند و آبرومند جنوب تهران است.
وی اضافه کرد: مساجد و هیئت های مذهبی در سراسر کشور در زمینه مقابله با گسترش ویروس مهلک کرونا کارهای عظیمی انجام داده اند که متاسفانه رسانه ها به خوبی این اقدامات عظیم را پوشش نداده اند.
یادآور می شود، باوجود تعطیلی نماز جماعت و سایر برنامه های دینی، اعتقادی و فرهنگی رایج مساجد، فعالان خانه های خدا بنابر احساس وظیفه ای که دارند از خانه نشینی دوری کرده و همچون دوره دفاع مقدس و کمک به آسیب دیدگان حوادثی همچون سیلاب و زلزله، به یاری هموطنان مان شتافته اند. مساجدی چون امام رضا (ع)، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، لرزاده و انصارالحجه، فعال ترین مساجد جنوب تهران در زمینه مقابله با ویروس کرونا و تامین سلامت مردم هستند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.