مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بازار کم رونق شب عید در شهرستان ری

مردم ری نسبت به قرنطینه خانگی بسیار خوب عمل کرده اند و بازار کم رونق این روزها نشان از جدی گرفتن هشدارها توسط ری نشینان است

مردم جنوب تهران پس از ۲۴ روز از شیوع ویروس کرونا در کشور با جدی گرفتن بخشی از توصیه های مسئولان ستاد مقابله با این ویروس منحوس با خروج حداقلی از خانه های خود خیابان ها و بازارهای این شهر را خالی از هیاهوی شب عید کرده اند.

بخش اعظمی از مردم یک میلیون نفری شهرستان ری با حضور حداقلی در بازارهای پنج بخش مرکزی، قلعه نو، کهریزک، حسن آباد فشافویه و خاوران تا حدودی به توصیه های پزشکی مسئولان وزارت بهداشت جامعه عمل پوشانده اند.

ترافیک در بسیاری از معابر شهرری مانند سه راه ورامین، میدان اصلی شهرری، میدان فرمانداری و فلکه های دولت آباد روز یکشنبه بیست و چهارم اسفند ماه دیگر مانند چند روز قبل با ترافیک زیادی همراه نیست.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا معابر و بازارهای شب عید شهرستان ری از لحاظ تردد مردم به هیچ عنوان قابل قیاس با سال‌های گذشته و حتی روزهای گذشته نیست، ویروس کرونا بازار شب عید و نیازهای مردم را کاملا تغییر داده است.

بازارهای میوه و تره‌بار، آرایشگاه‌ها، فروشگاه های بزرگ، مغازه های کوچک و بزرگ عرضه کیف، کفش و پوشاک در برخی از نقاط شهر مانند دولت آباد کمی ازدحام دارد ولی در سایر نقاط شهر شهروندان فقط برای تامین نیازهای روزانه به فروشگاه ها مراجعه می کنند.

این در حالی است که بنا بر توصیه های ستاد ملی کرونا هرگونه تجمع مردم و شلوغ شدن معابر و خیابان ها می‌تواند به تسریع در انتشار ویروس کرونا کمک کند و این ادامه تجمعات کار مهار و کنترل این ویروس را با مشکل مواجه می کند.

ساعت فعالیت اصناف شهرستان ری کاهش یافت

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه مردم توصیه های پزشکی در مورد کرونا را تا روز جمعه بیست سوم اسفند ماه آنگونه که باید جدی نگرفته اند به خبرنگار ایرنا گفت: بنا بر اطلاعیه اتاق اصناف ری و حسب مصوبه مورخ ۹۸/۱۲/۲۳ کمیسیون نظارت شهرری جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ساعت کار واحدهای صنفی شهرری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ خواهد بود.

موسی احمدی اظهار داشت: کاهش ساعات فعالیت اصناف از امروز شنبه در شهرری اجرا خواهد شد و تمامی اصناف ملزم به رعایت آن هستند.
این مسئول افزود:  به رغم تمامی هشدارهای شیوع ویروس کرونا همچنان برخی از خیابان ها و مراکز خرید همچنان مملو از جمعیت است به همین جهت در جلسه فوق‌العاده کمیسیون نظارت بر واحد های صنفی شهرری رییس و اعضای اتاق اصناف تصمیم بر کاهش ساعات فعالیت اصناف گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: کرد: از شهروندان و اصناف خواهش داریم برای مهار شیوع بیماری کرونا با مسولان و مصوبات ستاد ملی کرونا همکاری کنند و از ترددهای غیرضروری در شهر بپرهیزند.

شهروندان ویروس کرونا را جدی بگیرند

فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه مقابله با ویروس کرونا  این شهرستان با تاکید بر اینکه مردم باید با تصمیمات استانی و شهرستانی ستاد مبارزه با ویروس کرونا همرا باشند، گفت: شهروندان با خانه ماندن ویروس کرونا را جدی بگیرند.

حسین توکلی کجانی اظهار داشت: در خانه ماندن بهترین و أمن ترین روش برای مقابله با ویروس کرونا محسوب می شود از همین جهت مردم باید تا حد امکان از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند.

وی عنوان کرد: اقدامات خوبی برای مقابله با ویروس کرونا و ضدعفونی اماکن عمومی در شهرستان ری صورت گرفته است و این اقدامات پیشگیرانه تا نابودی کامل این ویروس ادامه خواهد داشت.

توکلی با اشاره به اینکه تمامی تصمیمات استانی و شهرستانی در راستای سلامت عمومی است و اگر مردم با این تصمیمات همراهی و همکاری نکنند روزهای سختی را پیش رو خواهیم داشت، ابراز کرد:  مردم به صورت انفرادی و رعایت نکات بهداشتی حدالمقدور از شیوع این ویروس منحوس جلوگیری نمایند.

وی در خصوص آمادگی دستگاه های اجرای شهرستان ری در خصوص بحرانی شدن شرایط نیز گفت: سوله های بحران شهرداری های تابعه آماده تجهیز و تبدیل به مراکز درمانی خواهد بود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در خصوص معیشت افرادی که در این ایام معیشتشان تحت شعاع قرار گرفته است نیز اظهار داشت: دولت در حال تصمیم گیری است و شرایط اقتصادی این افراد مد نظر است لذا تا بهبودی شرایط در شهرستان ری ادارات خدمات رسان مانند آب، گاز و برق انشعابات خود را بدلیل بدهی مشترکین قطع نخواهند کرد.

بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده در روز جاری ۲۴ اسفند از سوی وزارت بهداشت مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر، بهبود یافته چهار هزار و ۳۳۹ نفر و فوت شده ۶۱۱ است.

در این میان استان تهران با سه هزار و ۳۲۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا، رکورد ابتلا به این ویروس را در اختیار دارد.

منبع گزارش خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.