مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

گفت و گو با مادر شهید امیر سرتیپ محمدرضا رحمانی خلبان میگ 29

گفتگوی علی اشرف خانلری با خانواده شهید رحمانی

  شهید رحمانی برای حفظ بیت المال از خانواده و جان خود گذشت

 انعکاس ری -علی اشرف خانلری امیر سرتیپ خلبان شهید محمدرضا رحمانی از مفاخر شهرستان ری است که جان خودش را فدا کرد تا هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی را سالم به زمین بنشاند. او از فرزند و همسر و خانواده خود گذشت تا به بیت المال خسارت وارد نشود؛ اما برخی مسئولان دست از غارت بیت المال بر نمی دارند و از دریافت حقوق های نجومی سیر نمی شوند.

خانم سلطان رحمنی، مادر شهید محمدرضا رحمانی با بیان این مطلب افزود: من زحمت زیادی کشیدم تا چنین فرزند برومندی تحویل جامعه بدهم او اظهار داشت: پسر من هم مثل خیلی از جوانها همسر و فرزندش را دوست داشت اما وجدان بیدار او اجازه نداد که در شرایط تحریم ها و مشکلاتی که کشورمان با آنها دست و پنجه نرم می کند سرمایه کشور منهدم شود و برای حفاظت را سرمایه امنیت هوایی کشور تا آخرین لحظه با اینکه می توانست اجکت کند و از کابین بیرون بپرد و خود را نجات دهد، این کار را نکرد و تمام سعی خود را به کار بست تا هواپیمای جنگنده را سالم به زمین بنشاند اما متاسفانه نشد. او آهی از نهاد دل بیرون می دهد و میگوید: روز قیامت جلوی تمام مسئولان، نجومی بگیران، محتکران، اختلاسگران و افرادی که در حق ملت خیانت کردند می گیرم و به ازای قطره قطره اشک هایی که از چشمان نوه ام ریخت، از چشمان مسئولان خیانت کار، نجومی بگیران، محتکران و خیانت کاران به مملکت و نظام خون خواهد ریخت.

مادر شهید سرتیپ خلبان محمدرضا رحمانی، افزود: من قیمت هواپیمای جنگنده میگ 29 را نمی دانم چقدر است اما احتمالا باید چندین میلیارد تومان قیمت داشته باشد، پسرم محمد رضا با اینکه می توانست (اجکت کند) و به وسیله دکمه مخصوص پرتاب خلبان از کابین به بیرون بپرد، اما حاضر به انجام این کار نشد و برای حفظ بیت المال تا آخرین لحظه تلاش کرد که هواپیما را سالم به زمین بنشاند؛ اما لاشه هواپیما به زمین برخورد و روح او به ملکوت عروج کرد.

این مادر شهید تاکید کرد: مسئولان موقع امضاء کردن نامه ها و دست درازی به اموال بیت المال به نفع شخصی خود، خانواده، بستگان و دوستان خود، چهره معصوم و چشمان اشکبار فرزند، مادر و همسر شهید را از نظر بگذرانند، بعد اختلاس کنند.

محمدرضا چشمانش را به روی مادیات و به روی چشمان زیبا و معصوم فرزندش ایلیا بست  او فقط یک چیز را می دید، عزت و سربلندی ایران و ملت غیور کشورش.

خواهر شهید رحمانی هم در ادامه این گفتگو به بیان خاطراتی از برادرش پرداخت و گفت: محمدرضا اکثرمواقع اظهار می کرد که دوست ندارد به مرگ طبیعی از دنیا برود؛ ما یک کانال تلگرامی خانوادگی داریم که برادرم دو روز قبل از شهادت آخرین پیام خود را در گروه گذاشت که اغلب مان احساس عجیبی از دیدن این پیام در ذهنمان نقش بست؛ او آیه 62 سوره یونس را فرستاده بود:«  أَلا إِنَّ أَوْلِياءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ «62».

آگاه باشید که دوستان خدا هرگز هیچ ترسی (از حوادث آینده عالم) و هیچ حسرت و اندوهی (از وقایع گذشته جهان) در دل آنها نیست.

سخنان شهید بهشتی در ذهنم تداعی شد که فرمود: بهشت را به بها دهند نه به بهانه! وقتی که خاطراتش را مرور می کنم می بینم که براستی شهادت هنر مردان خداست، یکی از همسفران برادرم در حج می گفت: محمدرضا در طول سفر معنوی زیارت خانه خدا 15 بار ختم قرآن کرد.

خواهر شید می گوید: شب شهادت برادرم خواب دیدم محمد رضا با لباس خلبانی بسیار زیبا بر روی یک بلندی ایستاده بود و چهر اش بسیار نورانی و زیبا تر از همیشه شده بود.

علی رضا رحمانی برادر دوقلوی شهید هم می گوید: محمدرضا استاد خلبان بودکه برای  تست گیربکس ایرانی که بر روی هواپیما نصب شده بود پرواز کرد او تا آخرین لحظه تلاش کرد هواپیما را نجات دهد اما اجکت نکرد.

امیر سرتیپ خلبان شهید محمدرضا رحمانی در ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه دی ماه سال 98 برای پرواز اف سی اف (FCF پرواز تست هواپیما) عازم منطقه شد و هواپیمای تک کابین «میگ ۲۹» را به دلیل تعمیر فنی، در منطقه «چارلی ۲۳ پایگاه دوم شکاری» مورد ارزیابی و تست قرار داد. او که از بهترین خلبانان اف ۵ در پایگاه تبریز به شمار می‌آمد ، با توجه به نیاز سازمان، به هواپیمای «میگ ۲۹» منتقل شد و آخرین سمت و شغل او «فرمانده گردان پروازی میگ ۲۹» بود.

شهید رحمانی در سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش در آمد و دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظرخلبانان خبره ارتش طی کرده بود.

وی پس از پایان دوره خلبانی به عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی مشغول به انجام وظیفه در حراست از آسمان ایران اسلامی شد و پس از آن با طی دوره خلبانی هواپیمای میگ ۲۹، خدمت صادقانه خود را با این جنگنده در پایگاه شهید فکوری تبریز ادامه داد.

در حادثه سقوط یک فروند جنگنده میگ ۲۹ ارتش 4 دی ماه سال 98 در ارتفاعات سبلان به فیض شهادت نائل شد.

امیر خلبان شهید محمد رضا رحمانی، یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که با روحیه جهادی و با انجام صد‌ها مرحله پرواز در ماموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

 

از طريق علی اشرف خانلری
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه