مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

صدور یک سال حبس برای متخلف محیط زیست در شهرستان ری

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: صاحب یک واحد سنگ شویی لباس در بخش قلعه نو به دلیل رهاسازی خام فاضلاب در محیط زیست و عدم توجه به اخطاریه ها به یک سال حبس محکوم شد.

زهره عبادتی  اظهار داشت: این متهم به دلیل عدم نصب سامانه تصفیه فاضلاب و بی توجهی به اخطاریه‌های زیست محیطی به مراجع قضایی معرفی شد و پس از آن این حکم برای وی صادر شد.

وی با بیان اینکه فاضلاب واحدهای سنگشویی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در فرایند رنگ برداری از لباس‌ها چهار برابر حد مجاز آلودگی زیست محیطی دارند، عنوان کرد: فاضلاب خام این واحدها می تواند با ورود به مزارع باعث آلودگی محصولات کشاورزی و در نهایت آلودگی مواد غذایی تولید شده شود.

عبادتی ادامه داد: اداره محیط زیست شهرستان ری به دلیل تجمع واحدهای سنگشویی لباس در بخش قلعه نو و همچنین قطب کشاورزی بودن این بخش نظارت دقیقی بر عملکرد و فاضلاب خروجی این واحدها دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ٤٥ واحد سنگشویی در روستای عشق آباد و ٣٥ واحد نیز در روستاهای زمان آباد و فیروز آباد از بخش قلعه نو فعالیت می کنند، افزود: هم اکنون فقط واحدهای سنگشویی فعال در روستای عشق آباد به دلیل انعقاد قرارداد با شرکت تولید کننده تصفیه خانه مجوز فعالیت زیست محیطی دارند و مابقی به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند.

عبادتی یادآور شد: صاحبان واحدهای سنگشویی لباس باید بدانند که موادی که برای کمرنگ کردن رنگ لباس‌های جین استفاده می کنند به شدت شیمیایی و موجب آلودگی آب و خاک می شود از همین جهت باید سریعا نسبت به ایجاد تصفیه خانه استاندارد اقدامات لازم را انجام دهند.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۶۵ هزار و ۳۲۸ نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد و یکی از مناطق عمده کشاورزی بخصوص در تولید گندم و جو است.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه