مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کشف بیش از 3 میلیارد ریال کالای بهداشتی احتکار شده در ری

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: چندین انبار جدید احتکار ملزومات بهداشتی شامل مواد ضدعفونی، دستکش و الکل در شهرستان ری در مجموع به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال کشف شد.

0 138

موسی احمدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری  اظهار کرد: صبح امروز و در جریان بازدید از انبارها به منظور پایش ملزومات بهداشتی، ۶ هزار و ۶۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده به ارزش ۲۷۰ میلیون ریال به دلیل احتکار، گران فروشی و عرضه خارج از ضوابط توزیع در یکی از انبارهای شهرستان ری شناسایی شد.

وی افزود: در یکی از انبارها نیز ۴۰۳ کارتن شامل ۲۰۱ هزار دستکش لاتکس به ارزش ۲ میلیارد ریال به دلیل اخفاء و امتناع از فروش کشف و ضبط شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری ادامه داد: در ادامه بازرسی‌ها ۲۲۰۰ لیتر الکل بهداشتی ۹۹درصد که ضدعفونی کننده بسیار قوی و بی‌خطر است کشف شد که افراد خاطی در این پرونده محکوم به پرداخت ۶ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

احمدی در ادامه بیان کرد: پلیس امنیت موفق به کشف کامیونی حاوی متانول شد که بر اساس قوانین نظام صنفی پرونده با عنوان عرضه خارج از شبکه با ارزش بیش از ۷۶۰میلیارد ریال تشکیل و جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع گردید.

وی ادامه داد: با افزایش درخواست و نیازهای جامعه به مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گشت‌های نظارتی مشترک با حضور کارشناسان شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، صنعت، معدن تجارت و فرمانداری نیز افزایش یافته و روزانه بیش از ۴ اکیپ واحدهای صنفی تولیدی و غیره را مورد نظارت و بازرسی قرار می‌دهند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهریتان ری در پایان خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مقامات قضایی و همکاری نیروی انتظامی افراد متخلف و فرصت‌طلب که اقدام به تولید مواد ضدعفونی‌کننده غیرمجاز و تقلبی کرده‌اند، دستگیر و اموال کشف شده نیز ضبط و تحویل مراجع قانونی و قضایی می‌شوند.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.