مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرماندار ری: اصناف مصوبات ستاد ملی کرونا را اجرا کنند

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر اینکه سلامت مردم مهمترین اولویت دستگاه‌های دولتی است، گفت: با افراد و اصنافی که با زیرپا گذاشتن مصوبات ستاد ملی کرونا سلامت مردم را تهدید می‌کنند به شدت برخورد می‌شود.

حسن توکلی کجانی  اظهار داشت: فرمانداری شهرستان ری با همکاری دادستانی و حوزه‌های قضایی مختلف شهرستان با افراد و اصنافی که بدون توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا اقدام به فعالیت کرده اند، برخورد جدی می کند.

وی با بیان اینکه فعالیت تالارهای پذیرایی، قهوه خانه و سایر خدماتی که موجب تجمع افراد در یک محل شده و زمینه انتقال بیماری کرونا را ایجاد می کند ازهمان روزهای ابتدایی شیوع کرونا در شهرستان ری تعطیل شده اند، افزود: منافع شخصی افراد نباید موجب به خطر افتادن دیگر شهروندان شود.

توکلی ادامه داد: صنوفی که مواد غذایی از جمله غذا، میوه و سایر محصولات خوراکی را به مردم ارائه می دهند باید ضمن رعایت بهداشت فردی از پاکیزه بودن کیسه پلاستیکی و لوازمی که برای حمل به مشتری می دهند اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه گشت های مشترک فرمانداری، شبکه بهداشت و دامپزشکی شهرستان ری تمامی فعالیت صنوف مختلف را زیر نظر دارند، عنوان کرد: مقابله با کرونا ویروس نیازمند همکاری و همراهی مردم با تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا است زیرا مهمترین راهکار مقابله با این ویروس پیشگیری و رعایت بهداشت فردی است

توکلی تاکید کرد: ساکنان شهرستان ری بایستی ضمن توجه به اطلاعیه های وزارت بهداشت، از حضور در اماکن پر تردد اجتناب نموده و تا حد ممکن در منازل خود بمانند و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت قهوه خانه ها و سفرخانه ها به دلیل جلوگیر از شیوع کرونا ویروس طی هفته های گذشته تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است، ابراز کرد: ممنوعیت ارائه قلیان به تمام صنوفی مرتبط ابلاغ شده است و در صورت عدم رعایت ضوابط توسط آنها، برخورد جدی و حتی پلمب صورت می‌گیرد.

توکلی کجانی ادامه داد: علاوه بر مراکز عرضه قلیان تمامی پرنده فروشی‌های شهرستان ری نیز باید زیر نظر کارشناسان دامپزشکی شهرستان ری اقدام به ارائه خدمات به مردم نمایند.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از زندان‌ها، مراکز ترک اعتیاد و آسایشگاه‌های نیز در شهرستان ری مستقر هستند، تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های و عوامل اجرایی از جمله سازمان زندان‌ها، بهزیستی و سایر ادارات باید اقدامات پیشگیرانه و آموزشی را در محل‌های مذکور انجام دهند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد،  تاکنون ۱۹۴ نفر جان باخته و  ۲ هزار و ۱۳۴ نفر بهبود یافته اند.

شهرستان ری با جمعتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران قرار گرفته است.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. تارا می گوید

    شما برای این شهر حدود یک میلیون نفری چه کاری انجام میدید!؟ معابر شهرهای کم جمعیت تر از این ضدعفونی شدند، اینجا چی؟ بعد از ۳هفته تازه یاد فرهنگ سازی افتادید!؟