مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ممنوعیت توزیع نذری در بقاع متبرکه جنوب تهران

در پی شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: به منظور پیشگیری از سیوع ویروس کرونا ت توزیع نذری و تمام برنامه‌های مذهبی از قبیل دعا، توسل، مراسمات و اطعام در امامزادگان این شهرستان ممنوع است.

حجت الاسلام مرتضی صادقی اظهار داشت: همه امامزادگان هر روز دو تا سه مرتبه ضد عفونی می شوند.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، حفظ سلامت شهروندان و مقابله با این ویروس مورد تاکید و توجه قرار دارد.
این مسئول خاطر نشان کرد: رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان در هنگام ورود به امامزادگان از اولویت های اصلی به شمار می رود.
صادقی یادآور شد: اقداماتی در راستای ضدعفونی کردن فضای داخلی و بیرونی امام زادگان بر حسب ضرورت و در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام گرفته و این نوع اقدامات تداوم خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، اداره اوقاف شهرستان ری ۴۸۵ موقوفه با ۱۰ هزار و ۳۴۸ رقبات (املاک و مستغلات موقوفه ها) دارد که درآمدهای حاصل از آنها براساس نیت‌های افراد وقف کننده صرف امور عام المنفه می‌شود.
شهر ری دارای ۳۱ بقعه متبرکه و امامزاده شامل امامزاده ابوالحسن(ع)، شیخ صدوق، امامزاده عبدالله(ع) در شهرری، امامزاده اسماعیل و ابراهیم و بی بی رقیه در کهریزک، امامزاده سید طاهر و بی بی هاجر در حسن آباد فشافویه و امامزاده شعیب در قلعه نو است.
شهرستان ری با جمعیت در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، فشافویه، قلعه نو، خاوران و کهریزک در جنوب استان تهران واقع شده است.

منبع ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه