مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پسماندهای بیمارستانی چگونه در آرادکوه دفن می شوند

شاید برای شما هم سوال باشه پسماندهای بیمارستان ها مخصوصا بیمارستانهایی که با کرونا مقابله می کنند چگونه دفع می شود

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری با اشاره به اینکه محلی به عنوان “سلول دفن بهداشتی” برای پسماندهای عفونی و بیمارستان در آرادکوه ایجاد شده است، گفت: این پسماندها برای جلوگیری از هرگونه شیوع ویروس‌ و میکروب‌های مختلف در محیط زیست با رعایت کامل اصول بهداشتی دفن می‌شود.

زهره عبادتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پسماندهای بیمارستانی با کامیون‌های مخصوص تا آراد کوه حمل و سپس با رعایت نکات بهداشتی و آهک پاشی در محل مناسبی دفن می شود.

وی افزود: اکثر بیمارستان‌های استان تهران مجهز به سیستم‌های اتوکلاب(بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی) هستند تا زباله های وارد شده در سایت آراد کوه از لحاظ مشکلات بهداشتی و زیست محیطی بی خطر شده باشند.

عبادتی با اشاره به اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه در حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ تن انواع پسماند بیمارستانی وارد سایت آراد کوه می شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون آمار دقیقی از میزان پسماندهای وارد شده به این سایت گزارش نشده است ولی اصول رعایت اصول بهداشتی دفن بیش از گذشته رعایت می شود.

وی یادآور شد: به دلیل وجود ماسک، دستمال و دستکش آلوده به ویروس کرونا در پسماندهای حمل شده به آراد کوه اداره کل محیط زیست استان و شهرداری تهران از یازدهم اسفند ماه از هرگونه پردازش و تفکیک زباله در این سایت جلوگیری کرده اند.

عبادتی با بیان اینکه شهرداری تهران پس از شیوع ویروس کرونا فعالیت تمامی پیمانکاران تفکیک زباله از سطل‌های زباله موجود در محلات مختلف تهران را ممنوع کرده است، افزود: کسانی که هم اکنون اقدام به تفکیک زباله از سطل های زباله می کنند افراد سودجویی هستند که برای منافع خود موجب آلودگی سایر افراد نیز می شوند.

نظارت بر پسماندسوزی و تخلیه نخاله در شهرستان ری تشدید شده است

وی در ادامه با بیان اینکه اداره محیط زیست شهرستان ری دستور قضایی برای مجاب کردن تمامی بخشداری‌های و دهیارهای را برای ایجاد کشت نظارت بر تخلفات زیست محیطی را دریافت کرده است، گفت: بخشداری های کهریزک و حسن آباد فشافویه برای نظارت بیشتر و کاهش تخلفات زیست محیطی گشت های زیست محیطی ایجاد کرده اند.

عبادتی یادآور شد: علاوه بر گشت‌های بخشداری ها و دهیاری ها گشت های اداره محیط زیست نیز حتی در ایام تعطیل اقدام به گشت زنی و برخورد با هرگونه تخلیه زباله، نخاله و پسماندسوزی در سطح شهرستان ری می کنند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

منبع ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه