مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تورهای ری گردی نوروز 99 لغو شد

با توجه به شیوع ویروس کرونا تورهای ری گردی که هر سال در ایام نوروز برگزار می شد لغو شد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ری گفت: برگزاری تورهای گردشگری و همچنین برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شهرری به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد.

امیر مصیب رحیم زاده اظهار داشت: هر ساله همزمان با فرا رسیدن سال نو، نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان با هدف اشتغال زایی و کسب درآمد برای این افراد برپا می شد اما امسال به دلیل حفظ سلامت شهروندان دیگر این نمایشگاه برپا نخواهد شد.
وی افزود: تورهای گردشگری شهرری هر ساله در ایام نوروز با هدف معرفی و شناسایی آثار تاریخی شهرری به گردشگران و علاقمندان در این حوزه برگزار می شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ری خاطر نشان کرد: نوروز ۹۹ به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و توجه ویژه به سلامت و تندرستی گردشگران، تور نوروزی گردشگری در ری برگزار نخواهد شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: بازدید از آثار تاریخی طی زمان های متوالی قابل انجام است و گردشگران می توانند پس از بهبود شرایط و وضعیت و از بین رفتن ویروس کرونا باز هم مانند گذشته از آثار تاریخی ری بازدید کنند.
وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی شهرستان ری است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی و شیخ کلینی که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

منبع ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه