مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کشف انبار بزرگ احتکار لوازم پزشکی در شورآباد

از این انبار حدود 30 میلیون جفت دستکش کشف شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران گفـت: یک انبار دستکش‌های بهداشتی احتکار شده در شورآباد شهرستان ری کشف شد.

احمد جعفری نسب روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در بازرسی از این انبار ۶۵۰ جفت دستکش لاتکس کشف شد.
وی ادامه داد: با گزارش‌های پلیس امنیت اقتصادی واداره تعزیرات حکومتی این انبار شناسایی شد و دستکش‌ها نیز در اختیار مراکز بهداشتی علوم پزشکی شهرستان ری قرار می‌گیرد.
این مسئوول خاطرنشان کرد: نظارت و بارزسی از مراکز عرضه اقلام آرایشی و بهداشتی در این شهرستان همچنان ادامه دارد.
وی اعلام کرد: تعداد ۵ تیم بازرسی تا عادی سازی شرایط به بازرسی از داروخانه ها و انبارها جهت جلوگیری از احتکار وسایل بهداشتی می پردازند.
جعفری نسب یادآور شد: تنها داروخانه‌ها مجاز به عرضه ژل و محلول ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش بهداشتی هستند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران تاکید کرد: مردم شهرستان های استان در صورت مشاهده هر نوع تخلفی در داروخانه ها با سامانه ۱۳۵ اداره تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ سازمان معدن وتجارت تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا، در پی تایید خبر ورود ویروس کرونا به کشور و شایعه ورود آن در استان تهران هجوم مردم به داروخانه ها برای تهیه ماسک صورت گرفت که برخی از داروخانه ها با کمبود ماسک مواجه شدند و برخی نیز قیمت آن را افزایش دادند.
شهرستان ری با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر درجنوب استان تهران واقع شده است.

دادستان شهرستان ری
در صورتی که احتکار ثابت شود از 10 سال حبس تا حکم اعدام برای مصوبین این عمل غیر انسانی در نظر گرفته می شود
حجت الاسلام غلامرضا نوفرستی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: اطلاعات سپاه پیرو دستور قضایی گزارش داد که محل دپو لوازم بهداشتی و پزشکی که دو تا انبار واقع در شورآباد (شهر ری) است، شناسایی و کشف شده است.

وی ادامه داد: وقتی به محل انبار این لوازم بهداشتی مراجعه کردیم با توجه به وسعت انبار بازرسی آن دو ساعت به طول انجامید که در مجموع حدود ۳۰ میلیون دستکش بهداشتی هم از نوع تخصصی که در اتاق عمل استفاده می‌شود و هم از نوع مصارف عمومی لاتکس است، کشف و ضبط شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت: البته اقلام پزشکی دیگری نیز کشف شده است از جمله مانند سرنگ، فشار سنج و لوازمی که به صورت تخصصی در اتاق عمل و لوله‌های بهداشتی برای دیالیز استفاده می‌شود، شیشه‌های دارو و مکمل‌های دارویی از این انبار‌ها کشف شد.
وی افزود: آنچه که اکنون اولویت دارد این است که این دستکش‌ها برای مقابله با ویروس کورونا مورد نیاز مراکز بهداشتی، بیمارستانی و عموم مردم است که این کشفیات از طریق هیئت امنا که تعریف شده به مراکز مورد نیاز ارسال می‌شود.
حجت الاسلام نوفرستی گفت: آنچه که اکنون حیاتی است همین بحث دستکش هاست البته به معاونت غذا و دارو اعلام و استعلام کردیم که اگر به سایر اقلام کشف شده نیاز حیاتی دارند اعلام کنند، چون هم بحث تزریق این اقلام به این مراکز مطرح است و هم اینکه بحث عناوین مجرمانه مطرح است، یعنی اگر کالای مورد نیاز مردم را کسی مخفی و احتکار کند و یا عرضه نکند، عنوان مجرمانه دارد.
وی افزود: اگر آن کالا مورد نیاز نباشد و دپو شده باشد عنوان مجرمانه ندارد از این جهت از سازمان غذا و دارو استعلام کردیم که آیا سایر کالا‌های کشف شده نیز جز اقلام مورد نیاز است یا خیر.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت: البته با توجه به اینکه در این منطقه انبار‌های بسیار زیادی وجود دارد و ما فقط دو انبار را بازرسی و کشف کرده ایم ممکن است در این انبار‌ها اقلام مورد نیاز دیگری (مانند ماسک و …) کشف شود که اطلاع رسانی خواهد شد.

 

منبع خبرگزاری ایرنا صدا و سیما
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه