مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شبکه‌های مبارزه با آفت در زمین‌های کشاورزی ری آغاز به کار کردند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ری اظهار داشت : شبکه‌های مراقب و مبارزه با آفت‌های همگانی در قالب سه کلینیک و هفت اکیپ متشکل از ۱۴ کارشناس بخش خصوصی و ۱۵ کارشناس بخش دولتی وظیفه پایش ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری بر عهده دارند.

محمد عباسی اظهار داشت: شبکه‌های مراقب و مبارزه با آفت‌های همگانی در قالب سه کلینیک و هفت اکیپ متشکل از ۱۴ کارشناس بخش خصوصی و ۱۵ کارشناس بخش دولتی وظیفه پایش ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف عمده اکیپ‌های مبارزه با آفت‌های کشاورزی مبارزه با سن گندم و ملخ می باشد، افزود: کارشناسان کشاورزی حاضر در این اکیپ‌ها وظیفه پایش ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم، ۷۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت کلزا و هفت هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت جو را در سطح شهرستان ری بر عهده دارند.

عباسی عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی شبکه‌های مراقبت و مبارزه با آفت‌های همگانی اراضی کشاورزی شهرستان ری با توجه به هجوم سال گذشته ملخ‌ها پایش اماکن زمستان گذران این آفت‌ها در بخش‌های حسن آباد فشافویه و کهریزک می باشد.

این مسول با اشاره به اینکه تلاش‌های کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان ری باعث شد از مجموع ۷۰ هزار تن گندم تولید شده طی سال ۹۸ فقط ۲۸ تن دچار سن زدگی شوند، ابراز کرد: امسال نیز با آغاز به کار به موقع شبکه‌های مراقبت و مبارزه با آفت‌های همگانی، علف‌های هرز امید می رود که آمار خوبی در خصوص سلامت محصولات کشاورزی در شهرستان ری بدست آید.

شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی سالانه حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند، قرار گیری اراضی کشاورزی این شهرستان در حاشیه شهرک‌ها و لکه‌های صنعتی و همچنین قرار گیری بخش اعظمی از انبارهای نگهداری کالای کشور در این منطقه بسیاری از کشاورزان را ترغیب به تغییر کاربری اراضی می کند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران قرار گرفته است، این شهرستان رتبه اول تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی‌جات، شیر و رتبه دوم تولید جو و تخم مرغ را در استان تهران دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.