مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جامعه ی ما بیش از هر چیزی به گسترش فرهنگ مسؤلیت پذیری نیازمند است

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در در مراسم خشت گذاری و آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی در فشافویه شهر ری بیان کرد: خدمتی که خیرین بزرگوار به آموزش و پرورش می‌کنند صرفا ساخت مدرسه نیست بلکه فرهنگی است که آن را معرفی و ترویج می‌کنند، جامعه ما بیش از هر چیزی به فرهنگ مسئولیت پذیری و اهتمام امور مردم نیازمند است.

او ادامه داد: جمع خیرین آغازگر این سنت با شکوه هستند و امیدوارم روز به روز هر چه بیشتر از این فرهنگ سراسر کشور بهره‌مند شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از مناسب‌ترین نام‌ها در فرهنگ قرآنی ما دهه یاد و یادآوری است، گفت: در قرآن کریم بسیار به یاد کردن دعوت شدیم و یکی از افت‌های بزرگ زندگی انسان‌ها غفلت است، یاد می‌تواند جان انسان‌ها را فربه کند و زندگی آن‌ها را جلا ببخشد.

او بیان کرد: امروز جمع شدیم تا از انسان‌های خیر یاد کنیم؛ همچنین روز‌های انقلاب اسلامی را گرامی بداریم که عزت و افتخار و سربلندی را برای مردم به ارمغان آورد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بررسی های تازه در دستاوردهای انقلاب اسلامی نشان می دهد که با چه پدیده بزرگی مواجه هستیم ، انقلاب ها جزو پیجیده و نادرترین پدیده های تاریخ هستند و اگر در احوالات انقلاب های مختلف بررسی کنیم می بینیم که انقلاب ایران در قیاس با سایر انقلاب‌ها چه نقطه درخشانی بوده است، انقلابی که به جامعه ما هویت بخشید و به جامعه نشان داد اگر ملتی بایستد و از حقوق خودش دفع کند دنیا برای آنها کرنش می کند.

حاجی میرزایی گفت: وجود کاشتی ها و مسائل و تنگناهای موجود منشا تحولات بزرگی است که می خواهد تاریخ ساز باشد، تحمل شرایط سخت از اقتضائات هر حرکتی که می خواهد در برابر زورگویان بایستد است و ما می دانیم انقلاب شکوهمندی داریم که به انسان ها عزت و اقتدار داد؛ انقلاب ما بر بنیان ظلم ستیزی و مستضعف گرایی و همه ارزش‌های والای الهی است.

۱۵۳ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در کشور داریم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۳ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در یک هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی و ۱۴ هزار مدرسه عادی تحصیل می کنند، اظهار کرد: سیاست آموزش و پرورش استثنایی کشور تلاش برای این است که اراده خود را برای حمایت از دانش آموزان با نیازهای ویژه اعلام کنیم، ساخت مدرسه برای آن‌ها امکانات بیشتری نیاز دارد. امروز برای ساخت ۲۱۰ مدرسه استثنایی برنامه ویژه ای داریم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه بدون شک تحول در مدرسه سازی کشور جز با مشارکت عمومی محقق نمی شود، گفت: اگر هر ایرانی در هر روز هزار تومان پول کنار بگذارد در سال ۲۸ هزار میلیارد تومان پول داریم که مشکل فضای آموزشی را سر و سامان دهیم. اگر از هر ۴ نفر یک نفر این کار را انجام دهد ۱۴۰۰ و از اگر از هر ۲ نفر یک نفر این کار را کند در سال ۲۸ هزار میلیارد تومان ظرفیت ایجاد می شود تا رویداد مهمی در مدرسه اتفاق بیفتد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر مسئولیت اجتماعی گفت: دانش آموزان را مگر برای چه کاری تربیت می کنیم، باید مجموعه صنعتی نیازهای خودش را با آموزش و پرورش تنظیم کند، چرا باید این فضا ایجاد شود که فرد تا دکتری پیش رود و بعد از سراغ یک شغل برود.

او اظهار کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته در جوار واحدهای صنعتی هنرستان هایی دارند که نیازها را بر طرف می کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در آموزش و پرورش با تمام وجود از این حرکت حمایت می کنیم تا فضای زیست ما واقعی تر باشد، الان معلمان اغلب از مناطق دیگر می آیند در حالی که باید برای حل مشکلات ریشه ای این منطقه تدبیر کنیم.

او گفت: اگر دانش آموزی پایه دوازدهم زا ترک کند و درک و توانی برای حل مساله این منطقه نداشته باشد موفق نبودیم.

حاجی میرزایی اظهار کرد: مامور نیستیم آدم ها را برای دانشگاه تربیت کنیم ما سرکاریم تا آدم ها را برای عزتمندی و اشتغال خودشان تربیت کنیم تا شرایط خودشان را بهبود ببخشند.

گزارش تصویری

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه