مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

3 کوره زغال گیری در قلعه نو تخریب شد

علیرضا صادقی اظهار داشت: این اقدام در ادامه تخریب ۱۱۰ کوره زغال گیری غیرمجاز هفته‌های گذشته در شهرستان ری بود که به تازگی توسط بازرسان این اداره کشف و به دستور مقام قضایی تخریب شد.

این مسئول با بیان اینکه کوره‌های زغال سوزی توسط اتباع بیگانه و به صورت غیرمجاز و آلاینده در این منطقه شکل گرفته و فعال هستند، افزود: این کوره‌ها با انتشار مستقیم دود و گازهای سمی در روستاها و مناطق مسکونی جنوب پایتخت موجب آلودگی هوا در سطح این منطقه شده است.

صادقی عنوان کرد: حفر کوره‌ها در اراضی ملی و کشاورزی علاوه بر تصرف و تغییر کاربری موجب تخریب شدید محیط زیست می شود، مقابله با کوره‌های زغال سوزی نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها از جمله اداره جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها است.

وی با بیان اینکه بازرسان اداره محیط زیست وبخشداری قلعه نو به ویژه در فصل سرما کار گشت، پایش و شناسایی کانون‌های آلاینده جنوب استان تهران به ویژه کورهای زغال گیری را در دستور کار خود دارند، اضافه کرد: تخریب تمامی کوره‌ها با دستور مستقیم مراجع قضایی و همکاری فرمانداری شهرستان ری انجام گرفته است.

صادقی یادآور شد: عملیات پاکسازی و تخریب کوره‌های زغال سازی که به لحاظ ایجاد آلودگی شدید هوا و منابع آب و خاک موجبات آلودگی محیط زیست و تهدید سلامتی سکنه همجوار را فراهم می آورد با اقتدار انجام شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.