مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بررسی طرح ساماندهی آب های سطحی جنوب استان تهران در فرمانداری ری

حسین توکلی کجانی معاون راستاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد اظهار داشت: دشمن طی ۴۰ سال اخیر به عناوین مختلف دشمنی‌های خود را به ملت ایران نشان داده است و تنها رکن مشخص همه مردم داشتن وحدت و همدلی طی این سالیان بوده است که دشمن را هر بار مأیوس تر ساخته است.

توکلی کجانی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی و اولویت اجتماعی اتفاقاتی رخ داده است و نمی‌توانیم بگوییم که انقلابی در ۴۰ سال به همه آرمان‌ها و اهداف خود برسد افزود: در بسیاری از موارد نیز خوب عمل شده و خدمت‌هایی صورت گرفته است.

فرماندار ویژه ری با اشاره به افتتاح‌های خوب حوزه زیست محیطی ری گفت: طی چند روز اخیر پروژه‌های خوبی مورد افتتاح قرار گرفته است و سبب کاهش آلایندگی‌ها اقداماتی صورت گرفته است و پروژه خط انتقال آب شهرک صنعتی شمس آباد در دست اقدام است و از شوش عباسی به شهرک صنعتی تخصیصاتی داده بودند که متوقف شد ولی مطالعات این پروژه صورت گرفته و از غرب تهران از کانال محمدیه و در آینده از تصفیه خانه فیروز بهرام هم برای مجموعه فرودگاه امام خمینی (ره) و هم مجموعه حرم امام برای اراضی پیرامون کارها در حال انجام است که یک پروژه ملی می‌باشد که در جنوب تهران تأمین آب صورت خواهد گرفت و از پروژه‌های زیرساختی بوده و برای آینده ری تأثیرگذار است.

وی در ادامه به طرح سامان دهی آب‌های سطحی جنوب تهران اشاره کرد و عنوان داشت: برای این طرح حدود ۱۲ سال مطالعه شده که در حال دنبال کردن است و در صورت تخصیص اعتبارات به یکی از پروژه‌های ملی مبدل می‌شود که اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی خواهد داشت و در اولویت استاندار تهران است که اگر این طرح اجرا شد جنوب، شرق و غرب ری تحت تأثیر آن قرار خواهند گرفت و در تولید محصولات کشاورزی با رونق روبرو خواهیم بود.

توکلی کجانی در خصوص بوی نامطبوع در ۲ نقطه آزادراه خلیج فارس و آزاد راه تهران قم نیز گفت: این مورد در حال پیگیری است، کانون معرفی شده بود که آرادکوه و مجموعه فاضلاب‌های سطحی از غرب استان تهران و دام گستر مورد شناسایی قرار گرفته بودند و برای تخصیص اعتبار جلسات هر هفته برگزار می‌شود.

فرماندار ری به بوی نامطبوع تهران نیزاشاره کرد و افزود: این مورد نیز سناریوهای مختلفی دارد که دستگاه‌های متولی و علمی در حال بررسی می‌شوند و سوخت شرکت‌های ری یکی از عوامل شناسایی شده است سوخت مازوت را در کارخانه‌های ری ممنوع شد لذا در تلاش هستیم تا این بوی نامطبوع شناسایی و از بین برود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه